Min förändrade hund

Min idag 7 åriga hane fick helt plötsligt konstiga rädslor vid 1 ½ års ålder. Han visade sig ha långt gången ehrlichias som satt sig på hjärnan :(:crazy:
Han fick äta tetracykliner i sammanlagt 8 veckor om jag inte minns fel.

Så, jag skulle möjligtvis kolla upp mot fästingsjukdomar.
 
Vill man prova medicinera är väl zylkene och DAP bra att prova i första steget. Båda receptfria, naturliga och ofarliga. Det värsta som kan hända är noll effekt. Zylkene är tabletter, DAP finns som spray, rumsavgivare och som halsband.
 
Jag har inte läst hela tråden, men har du något fästingmedel? Min tiks syster utvecklade underliga rädslor som biverkning på seresto (tror jag det var) förra året.
 

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 266
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp