Sv: Skotträdda hundar!
Fladde skrev:
Hundarna ÄE inte rädda men ägaarna gör som rädda för dom ex tar upp dom i famnen eller liknade.
Min hund är definitivt inte bärbar. Både tung som satan, benig, hal som en ål och riktigt duktig på att sprattla. Den har aldrig accepterat att bli buren, inte ens som valp.
Jag har och har haft många hundar och ingen har varit rädd.
Samma här. Tills nu. Ingen av mina andra hundar har varit skotträdda. Vissa har brytt sig mer än andra, men min yngsta är det ren och skär panik med.
Jag gillar fyrvärkerier och tycker det är helt OK
Jag gillar också fyrverkerier men det gör inte min hund. Därför, å hundens vägnar, tycker jag Inte att det är OK.
Visst, kan ju följa ditt råd och låsa in hunden i köket och låta den våndas, men jag föredrar att då hellre låta den göra som den vill. Gömma sig i det tryggaste hörnet av huset, eller sitta vid mina fötter och darra. Att låsa in är fel. Problemet försvinner inte bara för att man inte SER det. :smirk:
Sen VET man om att man har en rädd hund varför stanna kvar i stan/villoområdet där man vet smäller mycket?
Åk ut på landet ect
Det är inte alltid man har ett val. jag har inget semesterhus i en avlägsen dal i lappland. Och ingen jag känner har det heller.
Du är välkommen att försöka träna min skotträdda hund, jag erkänner att det är en sak som definitivt överstiger Mina kunskaper.
Det är DU somgör din hund skotträdd
Nope, det är det INTE.
Min hund har Alltid varit rädd för starka ljud. Det är INTE jag som har lärt den att "smällare är jättefarliga".
Som sagt... känner du att du personligen vet så mycket om att träna av en skotträdd hund så kommer jag gladeligen och dumpar av "problemet" på din farstutrappa.
Men eftersom du Aldrig HAFT en skotträdd hund så är det tveksamt att du ens vet hur en kraftigt skotträdd hund ens reagerar :smirk: