Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen som tror att det skulle kunna vara en idé med Mutt Muffs, d v s hörselkåpor för hunden?
Då uppkommer ju återigen frågan....ska vi verkligen hålla liv i hundar som måste medicineras för att kunna tränas eller klara av ett vanligt liv. För min del anser jag de ska tas bort. Ge bens till hundar....näe, då har det gått för långt i förmänskligandet av djuren.
Smärtlindring vid artros.....jag är restriktiv. Om det handlar om enstaka tillfällen så kan jag tycka att det är okej, men inte om hunden måste gå på det dagligen och med begränsad rörelsefrihet.
Överlag tycker jag det verkar som att man överför ett mer och mer humant synsätt på mediciner. Hundar är dock inte människor och ska därför inte behandlas in absurdum med mediciner.
Här hemma tränas hundarna via barnen som springer runt med knallpulver pistoler
Men det är nog inte bara ljud som spelar in, ljusskenet med blixtrarna skrämmer nog oxå.
Jag ser som hästarna mina, dom verkar reagera mer på ljuset än de dova smällarna som bara hörs hos oss.
Har aldrig haft problem vid nyår, men sambon mor har alltid haft det på sina hundar.
Tror det har att göra med henne själv, inte hundarna
Tror som sagt att mycket grundar sig i hur hunden har blivit bemött när hon varit rädd. Och min mamma blir nog (undermedvetet) lika nervös som hunden nu för tiden när det smäller och har sig - för hon är rädd för hur hunden ska reagera. Ond cirkel Men nu har det ju gått så långt att rädslan nog sitter ganska inrotad hos hunden.
Jo jag tror det är på samma vis med min "svärmor", även om hon inte tror hon förmedlar känslor så känner nog hunden ändå
Knallpulverpistoler kanske man ska pröva att träna med. Ska försöka Kanske är det svårt att träna bort skotträdsla, men det kan ju vara värt ett försök. När är det bäst att försöka vänja henne vid ljudet, är det bäst att göra det när hon är trött, t.ex. efter träning och lång promenad? Hur går jag bäst tillväga?