Ni som har Skott Rädda hundar!!

Sv: Ni som har Skott Rädda hundar!!

Tänkte precis starta en sån här tråd.
Välkommen till helvetet, nu börjar ännu en veckas kamp för överlevnad :smirk:
Hon fick sin första halva lugnande i dag, och jag hoppas hon orkar ännu ett nyår.
Det är så vidrigt, att se sin bästa vän i panik. Se sin bästa vän så rädd att hon skakar, skriker, gömmer sig och slutar äta.

Gott nytt år på er med skotträdda hundar som delar mitt helvete :(
 
Sv: Ni som har Skott Rädda hundar!!

KL Här börjar helvetet vid lucia och håller på till långt efter nyår. Min ena hund är fullständingt skräckslagen så några promenader är knappt att tänka på . Provade Plegisil förra nyår ,funkade sådär. Ska prova Nozinan i år .Tyvärr blev hon skrämd av raketer som smälldes av någon meter bakom henne . Tidigare var hon helt oberörd. Bor mitt i Malmö sen 2 år ,bodde tid utanför stan . Det var lite bättre i allafall. Tänkte prova DAP till nästa år ,blev inte färdig att köpa i år. Undrar bara var kommer alla smällare från ? Det är ju förbjudet att sälja.Det blir inte roligt på Nyårsafton då ligger hon darrande i garderoben till tidig morgon då vi äntligen kan få ut henne på promenad.
 
Sv: Ni som har Skott Rädda hundar!!

Återkommer efter nyår ;) !
Så återkommer jag då...efter nyår!

Nyår tillbringades med kompisar och deras 2 icke skotträdda hundar. Ute var det lika jobbigt som vanligt (smällare långt borta okej, men det skedde ju inte så ofta på nyårsafton). På dagen okej, på eftermiddagen/kvällen (mörkt) var det superläskigt - hon gjorde det hon skulle och ville sen in.

Inne var det antingen lek eller sömn. Hon blev lämnad till mina föräldrar innan tolvslaget för att hon inte skulle behöva vara själv inne och hon hade somnat och snarkat direkt jag gått :) !

I övrigt tycker jag att hon är mer harmonisk än tidigare. Om det beror på en mognad eller D.A.P.en vet jag inte, men faktum är att hon oftare tar kontakt ute. Om hon sticker efter en fågel (när hon är lös i en inhägnad) så springer hon kanske 10 meter, sen kommer hon tillbaka för godis / lek / träning.

När dosan är slut ska jag ta den ur väggen i nån månad. Återgår hon till gamla vanor (icke kontakt ute) så ska jag köpa en refill!

Till nästa nyår ska jag träna mera med fyrverkeriskiva med början i september/oktober nån gång!
 

Liknande trådar

Hästhantering Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle lägga det under, moderator får gärna flytta om det passar bättre under en annan rubrik...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 004
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Min flickvän har en liten strävhårig terrier tik som är 8 år nu. Hon är en omplaceringshund och har en bakgrund med många år av...
Svar
2
· Visningar
2 063
Senast: Pernilla77
·
Hundhälsa Vår (min mammas) hund är skotträdd, och min mor tycker att det blir värre och värre varje nyår. Vad gör man? När hon var yngre...
2
Svar
36
· Visningar
7 182
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Jag har en 4årig hund som är rädd när åskan går. Han reagerar genom att vandra runt och genom att skrapa med tassarna på dörrar, kvittar...
Svar
13
· Visningar
11 629
Senast: Malin87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp