Skönhetstipps

Ja kanske det!:rofl::rofl:

Steg 1: Sampoo
Steg 2: drink
Steg 3: rinse
Steg 4: drink
Repeat!

Then you..HHHenterrr taaa SSHow Ringt!

Good Luck!:banana:

Sv: Skönhetstipps

kl

jag har en fråga.
Hur sjutton får man en gul svans VIT :confused:
sist jag tvättade pållens svans så tvättade jag 2ggr med Yes. men han var fortfarande gul efteråt :(

jag blängde faktiskt på klorinflaskan :rofl:

Har hört nått om att man kan tvätta med jodopax.. men har inte vågat testa själv än...:crazy:

Det funkar faktist när man tvättar hästen häll endast i några droppar jodopax i hop med schampot så blir det vitt o fint..

mvh: anna

kl

jag har en fråga.
Hur sjutton får man en gul svans VIT :confused:
sist jag tvättade pållens svans så tvättade jag 2ggr med Yes. men han var fortfarande gul efteråt :(

jag blängde faktiskt på klorinflaskan :rofl:

Om den är riktigt extremt skiten så finns det faktist medel som hjälper till att bleka fram det vita!!:banana:

Canter coat whitener bla mycket bra till svans och ben..:bow::bow:

Sen tror jag absorbine har en produkt som heter coat wihtener.

MVH: Anna

Nej inte alltid...

Det beror lite på hästen, och svansen. Dock har jag gärna påse på de som sak tävla, även på vintern om de är skitgrisar eller går ute mycket som mina gör. Då behöver jag inte tvätta svansen lika ofta, eller borsta bort lera, vilket sliter.

Jag gör en fläta med början där roten slutar, sedan fäster jag påsen genom att trä igenom en av flärparna med karborre/alt snöret (olika på olika påsar) så högt upp jag kan genom flätan alltså precis vid svansrotens avslut. Själva svansroten är övanför påsen.

Den håller ju själva svansen ren och syftet är dels det, dels att spara topparna.

Jag dränker in den i olja! Olivolja anses ju som den renaste och bästa, men annan matolja duger säkert också! Samma med manflätor. Det finns manskydd också, som ser ut som fingrar man stoppar ner flätorna i, men det har jag aldrig använt själv.

hur gör du med olivolj... häller du på det innan du flätar den eller efter?? kanske inte spelar någon roll...
jag använder en strumpa hela vinter halvåret då den inte slite lika mycket som vissa svans påsar gör... men det med olja lät väldigt intressant...

För er som har hästar med bångstyriga manar som går både åt sidorna och upp och ner:

Använd halsstäcke och kamma alt. tofsa manen där den är som värst, kvällen innan, sen på morgonen när dom ska ut så åker halstäcket på, men se till att manen ligger (brukar inte va något problem).

Min häst som har haft man åt alla håll, och ÜBERtjock dessutom, har efter inte ens halva vintern den perfekta manen, jämn, tunnare och ligger endast på en sida!
Och jag har inte rört den.
:D:angel:

Pass på bara så det inte blev som för mig en vinter, halstäckena skavde av manar na så vissa hade bara några strån kvar :crazy:

Pass på bara så det inte blev som för mig en vinter, halstäckena skavde av manar na så vissa hade bara några strån kvar :crazy:

Haha ja, den tanken har slagit mig och jag håller koll.. Men allie har man för typ 4 hästar så jag hoppas och tror att det inte är nån fara:D

Det funkar faktist när man tvättar hästen häll endast i några droppar jodopax i hop med schampot så blir det vitt o fint..

mvh: anna

varför har du inte gett mig det tipset.. så som jag skubbade hela våren på maya´s ben..... Grrr....

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 680
Senast: Claraclara
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 769
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18