Skön divansoffa - finns det?!

Sv: Skön divansoffa - finns det?!

Bra att kunna provsitta, vi chansade lite och det gick hem mycket bekväm att sitta i. Mitt ex och jag köpte oxå en liknande soffa, - hm påverkar jag dem måntro ;) Vi såg ett "billigt" har för mig att det var runt 8000kr erbjudande på chili, men när vi provsatt soffan var den helt gräsligt hård och kort i sitsen. men så hade det en dyrare variant som var underbart skön men då hamnade vi på 14 000 :p och det var den som det blev.

Den vi köpte på tiwest bytte vi tyg så vi tog ett lite mer slittåligt då pojkvännen har katter. Den enda stora nackdelen är att det är svårt att damsuga under - tur att det inte är jag som städar där ;)

kivik--sits-soffa-och-schaslong__0155699_PE313793_S4.JPG

En sån här har jag! Hur skön som helst :)
Denna kombinationen går på 6790:- och då går det ju att ha en schäslong till, så att du får dubbla. En extra schäslong med klädsel(just denna svarta. Finns ju massa färger) kostar 2795:-
Så, under 10 000:-

Dock är den ju från IKEA och där är det ju många som undviker handla. Men, det är tipset från mig iaf :)

Om man vill köpa en tygsoffa med två divaner (sk U-form) i prisklass runt 10.000 kronor, och vill att soffan ska vara SKÖN att sitta/ligga i:

Vart ska man leta?

De flesta soffor vi provat sitter man - inte i. Kanske har vi letat på fel ställen?

Tips, någon...? :)

Har du kikat på EM? Dom har en soffa som heter Basel som jag tycker verkar mysig, men kanske för hård för dig? Rätt prisklass iaf :).

Vi har en hörnsoffa med Divan, den har alltså en divan och på andra sidan är det bara ett öppet avslut. Den är stor och rymmer många på filmkvällar och dessutom kan 2 personer sova i den utan att behöva ligga tätt inpå varandra. När vi köpte den var den på erbjudande och den kostade ca 10 000 kronor. Vårat andra alternativ var just Kivik från Ikea men eftersom vi skulle ha besök relativt snart var det viktigt för oss att få den snabbt och Ikea skulle ta ca 3 veckor på sig.
Fördelen med Kivik soffan är att den går att dela och alltså är enklare när man ska flytta, både vad gäller att bära den och att rymma den i lägenheten.

Våran soffan säljs inte längre annars skulle jag rekomendera den ;).

En sån har vi med, den är asbekväm! Och nu när den är nedsutten sitter man verkligen i den :D

Ikväll blir det soffprovning på Trademax i Helsingborg. Något varje vecka... :)

Jippi! Vi är klara! :laugh: Beställde följande soffa, som var mjukare än den ser ut. Vi valde en ljust brun, som gav soffan ett helt annat (mer inbjudande) intryck.

http://www.trademax.se/inomhus/vardagsrum/soffor/portugal-hoger-svart

Nu vet man ju inte så mycket om framtida hållbarhet (behöver den dock i 3-4 år), men priset var ju riktigt lågt. Två st nackkuddar kostade en 1000-lapp extra. Fortfarande kanonbilligt! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 433
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
36 360
Senast: Mineur
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka