Skön divansoffa - finns det?!

FeelingGreen

Trådstartare
Om man vill köpa en tygsoffa med två divaner (sk U-form) i prisklass runt 10.000 kronor, och vill att soffan ska vara SKÖN att sitta/ligga i:

Vart ska man leta?

De flesta soffor vi provat sitter man - inte i. Kanske har vi letat på fel ställen?

Tips, någon...? :)

Sv: Skön divansoffa - finns det?!

Jag har haft en soffa från Lilla Soffbutiken, den var guld i bekvämlighet och åldrades mkt bra (blev inte säckig). Efter 12 år har den nu åkt ut. Jag tror att ni får ge upp 10 000 gränsen om ni vill ha en riktigt skön soffa, alt leta på Blocket, finns många nästan nya soffor där. En soffa har man ju trots allt kanske i tio år och använder i stort sett varje dag, man kan gott kosta på den lite mer.

Vi hittade vår soffa på svenska hem efter ett år av letande. Den är förvisso bara L-formad men jag är rätt säker på att den fanns som U också :) Showtime heter serien och beroende på valen man gör så blir den olika dyr.

Utav alla de andra sofforna vi provsatt så var det främst Houston från Chili som vi hade som alternativ, eftersom vi också upplevde att man satt på soffan istället för i när vi provsatt oss igenom halva Göteborg :)

Tack för ett bra tips! :)

Både Verona och någon av de andra på sidan såg lovande ut.
Och priserna var ju helt okej.

Tack för svaret. Det där med 10.000 är inte så exakt. Men ibland undrar man, ju...

Vi var ute i möbelbutik igår och provade sofforna nästan i prisordning. Inte en de för 35.000 kronor var särskilt sköna. Det var då jag blev lite stressad... ;) Ska vi inte hitta någon soffa alls?

De soffor du provlegat, är divanerna tillräckligt långa så att man kan sträcka ut sig bekvämt? Jag tycker de flesta verkar så korta på bilder.

Vi är ute efter en soffa att "bo i". :-) Som är och ser ut att vara mysig och fluffig. Showtime var fin med lite för dyr för denna snålis (ca 20.000:- som U-soffemodell).

De soffor du provlegat, är divanerna tillräckligt långa så att man kan sträcka ut sig bekvämt? Jag tycker de flesta verkar så korta på bilder.

Jag tycker nog att de räcker till, i alla fall om halvsitter. Ändå är jag 178 cm lång.

Det jag tycker verkar lite svårt är att få plats med ett normalt soffbord i "U-et". Misstänker att man får nöja sig med runt eller fyrkantigt, ca 80 cm. I alla fall om man som vi är begränsade till soffa som är ca 3 meter.

Tack för svar!

Jag är på jakt efter en soffa med divan som är både tillräckligt bred och lång så att jag och minst tre st katter ska få plats bekvämt för att sova middag :angel:

Du och/eller nån annan får gärna tipsa om en passande.

Ah, tänkte inte på att det kostade riktigt så mycket. Men vet som sagt att man kan kombinera ihop den lite som man vill vilket borde påverka priset :) vi bor iaf i våran, framförallt i det hörnet vi har :D

pojkvännen köpte sin soffa på http://www.tiwest.se/index.php/soffa-verona
jättenöjd med den och jag oxå :) Sövande skön ;)

Deras lager ligger i närheten av mitt jobb. Endera dagen knallar jag över dit för att provsitta i deras Bryssel med hög rygg, då den verkar helt :love::love: Funderar skarpt på att köpa den i julklapp till oss.

Jobbet har en soffa därifrån, vet dock inte vilken modell, men den är väldigt skön att sitta i. :D

Jag älskar min soffa från Ikea, Kivik. Sittdjupet är 60 cm på den, vilket gör den mysig att ligga i.

Kanske har vi letat på fel ställen?
Jag tror att du tittat på fel stoppning i sofforna.

Soffor kommer med olika stoppning. Kallskum gör att soffan upplevs hårdare än om den är stoppad med riktigt dun. Ibland får man även en kombination av kallskum och dun, eller andra material.

Så var noga med att titta på vad soffan är stoppad med. Det är där den där mjuka känslan kommer in. Att ni bara har 10.000:- att spendera gör ju det hela lite svårare dock. Ni kan inte tänka er att köpa begagnat?

Deras lager ligger i närheten av mitt jobb. Endera dagen knallar jag över dit för att provsitta i deras Bryssel med hög rygg, då den verkar helt :love::love: Funderar skarpt på att köpa den i julklapp till oss.

Jobbet har en soffa därifrån, vet dock inte vilken modell, men den är väldigt skön att sitta i. :D

Ny blev jag nyfiken! Just Bryssel med hög rygg är jag intresserad av att provsitta. Har dock en bit att köra till Halmstad, så du får gärna var "provpilot" till mig också... ;):) OBS! Om du nu ändå ska dit. Om det verkar lovande kör vi såklart dit och provsitter själv.

Jag tror att du tittat på fel stoppning i sofforna.

Soffor kommer med olika stoppning. Kallskum gör att soffan upplevs hårdare än om den är stoppad med riktigt dun. Ibland får man även en kombination av kallskum och dun, eller andra material.

Så var noga med att titta på vad soffan är stoppad med. Det är där den där mjuka känslan kommer in. Att ni bara har 10.000:- att spendera gör ju det hela lite svårare dock. Ni kan inte tänka er att köpa begagnat?

Mmmm, så är det nog. Fast jag föredrar nog syntetmaterial mht allergier m m.

Just soffa (i tyg) känns inte aktuellt att köpa begagnad. I övrigt har jag gjort mycket fynd på beg-marknaden.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 433
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
36 360
Senast: Mineur
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka