Skolskjustar

citron

Trådstartare
Min kompis håller på att få spader på skolbussen.Hon har fått tiden 7,50 av skolan men bussen kommer med tidsvariationen 7,35-7,55.

Kan man verkligen begära att barnen ska stå ute och vänta vissa dagar uppemot 20 minuter för att bussen inte kan komma i tid?

Den stannar precis utanför deras hus och är inte barnen ute oavsett vilken tid den kommer så åker den vidare utan barnen.Nu har hon lessnat och ska ta upp det här med skolan,men vad anser ni?

Ska inte sagd tid gälla?
 
Sv: Skolskjustar

Jag blir framförallt frågande över om det är okej att skolbussen kommer en kvart före angiven tid, det kan ju liksom inte vara möjligt att veta att man ska vara ute och vänta en kvart innan....

(väntar själv på besked om huruvida vi kommer få skolskjuts till våra barn, eftersom vi valt en annan skola än den vi hamnar i enligt "närhetsprincipen", vi ligger precis utanför gränsen för upptagningsområdet för den skola vi valt, som dessutom ligger nån km närmare än skolan vi valt bort, och skoltaxin åker ändå till grannbyn åt det hållet så vi håller tummen)
 
Sv: Skolskjustar

Är det en upphandlad skolskjuts av kommunen eller är det en skolskjuts i linjetrafik ? Dessa två typer av resor regleras inte under samma regelverk fullt ut. Inom ramen för skolskjutsförordningen omfattas till exempel endast de resor som sker med upphandlad skolskjuts.
 
Sv: Skolskjustar

Kommer våran buss en kvart för tidigt så skulle jag sätta mina i en taxi till skolan. Kommer den sent är det en sak men tidigt..... Våran ska komma 7.20 och det gör den oftast. Våra barn väntar max 5 min. sedan struntar dom i det och går in.
 
Sv: Skolskjustar

Våra barns skolbuss har avgång kl. 08.00 från hållplatsen där vi bor.
Ibland kommer bussen 07.50, ibland 07.55, men den väntar alltid till kl. 08.00 innan den kör vidare!

Prata direkt med bussbolaget alt. chauffören, skolan brukar hänvisa till det! (så är det i min kommun iaf!)
 
Sv: Skolskjustar

Jag vet inte vad som gäller där men mina barns skolskjuts kommer alltid inom 10minuter.
Den går för det mesta 08.10 men ibland så kan den vara litet tidigare eller senare.
Om jag tänker efter så har den varit märkligt punktlig under de nästan 11år som mina barn åkt skolbuss.

Som bussförare så har jag regeln att vi aldrig får åka före utsatt tid.
 
Sv: Skolskjustar

Det är upphandlad skolskjuts av kommunen.Min kompis har fått skäll av chauförren för att brnen inte varit klara när han kommer,vilket inte är så lätt när han kommer en kvart för tidigt vissa dagar...
 
Sv: Skolskjustar

Då ska du prata antingen direkt med bussbolaget eller med upphandlaren inom kommunen. Skolan har i regel inte något alls med skolsjutsarna att göra.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
2 055
Senast: Mois
·
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 526
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 944
Senast: Araminta
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 048
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp