Sv: skolförvirring
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv Lusidor!
*Knapplån*
Det börjar kännas som att jag snart kommer få skriva att jag kommer låsa alla såna här diskussioner, eftersom många absolut ALDRIG kommer ta åt sig av vad andra "med en viss åsikt" har att säga, HUR länge alla än försöker argumentera så att andra förstår.
Utan "här har alla rätt till en egen mening bara den överensstämmer med ***"
Jättekul och demokratiskt? - NEJ!!!
Skärp er nu!
Mvh
IngelaH
Med den kommentaren låter det som att du tycker att de flesta (förutom de där fyra) lutar inåt, inte för att det skulle vara någon biomekanisk fallgrop som är så ruskigt svår att låta bli att falla i, utan för att "det ska vara så just nu".. Menar du att det är någon modenyck att hänga inåt?
Delvis KL
Tycker den här tråden känns lite som om "nu anstränger vi oss för att misstro och söka fel"
I stället för att söka bra vägar till stärkande lösgörande övningar.
och så, en häst som inte har lätt för en grej hittar ju som bekant på alla möjliga och omöjliga sätt att slinka undan. Men varför inte fokusera på den optimala hjälpgivningen på en häst som är redo för uppgiften och tex bjuder på skolor i lätthet, utan att behöva passas på i varenda hörn av kroppen o kräva teknik av högsta graden för att stanna kvar i arbetet.
Det låter nu som om det ska vara så jädra svårt att det är omöjligt för en vanlig dödlig att öht uppleva en korrekt sluta.
och det är det väl om man har en häst som har svårt att utföra den eller man inte kan få rörelsen ur sin egen kropp -hindrar hästen.
Slås av hur många hästar som inte är fullt ut rörliga så att det kan få kännas lätt för ryttaren däruppe.
För en ledig rörlig och mjuk häst ska väl INTE kännas svår i de rörelser man gör?!
De kan flåsa, frusta och ta i så det sprutar energi, men det ska inte behöva kännas svårt däruppe om det är rätt o bra.
En dansare kan svettas floder av ansträngning men ändå röra sig så lätt att partnern inte känner en gnutta motstånd eller svårighet att följa i dansen!
Finns det motstånd i rörelsen hackar det någonstans och det finns mer att jobba på i kroppen.
jag anar en liten ovilja att se att det kan kännas lätt för andra, och fokus på de egna styrkorna o svagheterna som om det vore en mall för alla andra...
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv Lusidor!
*Knapplån*
Det börjar kännas som att jag snart kommer få skriva att jag kommer låsa alla såna här diskussioner, eftersom många absolut ALDRIG kommer ta åt sig av vad andra "med en viss åsikt" har att säga, HUR länge alla än försöker argumentera så att andra förstår.
Utan "här har alla rätt till en egen mening bara den överensstämmer med ***"
Jättekul och demokratiskt? - NEJ!!!
Skärp er nu!
Mvh
IngelaH
Senast ändrad: