F
Fredrik_
Sv: skolförvirring
Det som gör det till en sluta, är ju egentligen allt det som man man gjorde innan öppnan - som gjorde öppnan till en öppna.
Sedan verkar ju alla ha sina egna sittbens ideer - och därmed postioner.
Om hästen är ställd, utriden på yttertygeln , böjd, ngt samlad före öppnan -mer samlad av den.
Så ser jag till att sitta på ytterbak - lägger om vikten och använder ytter som sidförande - och då bör samlingen i diagonlaslutan bli snäppet bättre.
Även om fokus ligger på dessa hjälper så kan man inte släppa de andra
Det finns väldigt många saker att tappa på vägen till en korrekt diagonalsluta.
jag tror inte man kan kontrollera hela hästen med några få hjälper - hästen kommer förr eller senare hitta på ett sätt att slinka ut.
och utvecklas man som ryttare så kommer man vara tvungen att lära sig hantera flera sådan trix
Om man rider en öppna ut på långsidan ur hörnet och sen vill övergå till en diagonalsluta, hur ändrar ni era hjälper/vikt/sittben/riktning?
Spinnoff på slutatrådan, jag blev nyfiken på svaret eftersom det är så olika åsikter om hur man gör.
Det som gör det till en sluta, är ju egentligen allt det som man man gjorde innan öppnan - som gjorde öppnan till en öppna.
Sedan verkar ju alla ha sina egna sittbens ideer - och därmed postioner.
Om hästen är ställd, utriden på yttertygeln , böjd, ngt samlad före öppnan -mer samlad av den.
Så ser jag till att sitta på ytterbak - lägger om vikten och använder ytter som sidförande - och då bör samlingen i diagonlaslutan bli snäppet bättre.
Även om fokus ligger på dessa hjälper så kan man inte släppa de andra
Det finns väldigt många saker att tappa på vägen till en korrekt diagonalsluta.
jag tror inte man kan kontrollera hela hästen med några få hjälper - hästen kommer förr eller senare hitta på ett sätt att slinka ut.
och utvecklas man som ryttare så kommer man vara tvungen att lära sig hantera flera sådan trix
Senast ändrad av en moderator: