Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det tycker jag inte. För jag tillbax sittben så följer höft och skänkel med. Rörelse utgår från bäckenet men fortplantar sig ner i skänkeln.Men nu blir jag konfys!
Om man för tillbaka ytter skänkel, så åker ju höften-sittbenet lite åt andra hållet -framåt.
Jag tycker som jag skriver innan att inner sittben ska vara neutralt eller ngt bakåt, för att inte störa hästens inåtförsel av bogen, och för att hålla kvar bakdelen på spåret.Ni säger väl båda att inner sittben ska bakåt i öppnan (för om ytter tänker framåt åker väl inner bakåt. De går ju åt varsitt håll om de inte är paralella.), varför?
Ska inte våra höfter spegla hästens höfter?
släpp inte innerskänkeln. Den är nästan viktigast- för att bibehålla rundningen i bålen o ge impuls till inner bak- att ta för sig.
Jag gör en halvhalt o bara flyttar den för ytterskänkeln o tramapr ner lite- dit jag ska.
släpp inte innerskänkeln. Den är nästan viktigast- för att bibehålla rundningen i bålen o ge impuls till inner bak- att ta för sig.
Flera halvhalter på diagonalen o rid sen bakbenen.
Vad menar du med "ta för sig"?Nej, menade Slutan i synnerhet.
Det är ju det inre bak som ska ta för sig.
Du får då även det yttre att bära bättre- om den utför rörelsen rätt.
Håller med innerskänkeln är det många som glömmer, visst det låter bra och fint att runda med sittbenet men tyvärr brukar det bli så att hästen viker sig istället för att behålla rundingen i bålen.
Jag tycker inte att innersittben ska bakåt i öppnan. Däremot ska ytter tänka framåt. att tänka är inte samma sak som att göra.