Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

När man talar om trollen så ;)
Ringde för en stund sedan och bad faktiskt lite om ursäkt för att hon inte hade hört av sig.
Var nog lite kort i tonen mot henne :D, hungrig och lite lättirriterad :o. Frågade om det var dags att börja mocka nu igen och hon skulle väl försöka testa nu i helgen.
Det är ju gott att folk litar på en och inte kollar upp en varenda minut men att inte kolla till sina pållar på 2 veckor kanske är lite väl häftigt.

Världens skitväder här idag. Vi som har markarbetesträning i stallet och jag hade ju tänkt ta med Jollan....:(
Hoppas vädret skärper till sig innan halv sex för då måste jag bestämma mig.

NightRain: Roligt med provridning men ack så nervöst! Man vet ju inte om ägarna har varit ärliga eller inte men det tar man ju för givet att dom är.
Jag har mailat på några hästar och ringt på några men inte hittat någon jag verkligen vill provrida.

Man vill ju verkligen hitta DEN hästen och jag har så himla lätt att förivra mig och falla för vad som helst :p. Måste börja använda mer förnuft!!!

ja de där med förnuftet är inte lätt.. å de jag är mest orolig för är ju när jag frågar om hästenär viktbärande så jag behöver en då jag är kraftig.. de jag är rädd för är att dom ändå ska tycka att man r för stor=/ men hoppas att dom klarar m ig iaf..men som sagt lit mer förnuft å inte bara känsla.. sen måste man ju ha känslor för hästen med.

jadu .. ingen av dom två igår passade iaf.. =/ ska eventuellt kolla en till på söndag om den finns kvar.. 11 årig valack som var utbildad msv dressyr å hoppad 120 så de kanske är bättre att träna med=) så håll tummarna för att den är kvar på söndag:P

*kl*
Just nu är jag inne i en period med lite motivation. Tyvärr så sitter jag också och tänkter "om jag bara hade ... så skulle jag rida mycket mer" och då tänker jag främst på sadlarna som passar si så där. Jag får väl ta mej i kragen och börja rida igen lite mer aktiv än bara 3ggr i veckan. Det känns som att ju eländigare väder det är desto mer rider jag. Konstigt =/

Om du rider barbacka då då behöver du inte tänka på att sadlarna inte passar riktigt ;)
Och tror du inte motivationen kommer tillbaka nu när våren kommer och det blir varmt och skönt solen skiner och fåglarna kvittrar?

Sant, men ponnyn har en tendens till att bli lite "extra rätt" när jag rider barbacka och vips så har matte glidit av. Hon är egentligen väldigt skön att sitta barbacka på. Och när vi rider lektion rider jag alltid barbacka på henne.

Jag hoppas det. Jag siktar på att skaffa en sadel som passar lillponnyn till sommaren. Dessutom kommer kanske träningarna igång igen i mars vilket jag behöver :)

Du kanske ska investera i en barbackapadd? Jag har precis beställt en trots att jag ska köpa ny sadel, men jag trivs så bra med att rida barbacka så det tänkte jag fortsätta med :) Fördelen med padden är att jag slipper bli hårig och det är inte fullt lika glatt.

Nu låter jag kanske kräsen men jag tycker de inte är fullt så snygga :o

Jag rider ibland med ett schabrak och en täckesgjord. Ibland använder jag en tömkörningsgjord.

En bild när vi rider barbacka för många år sedan (gör det lite då och då fortfarande)

Det finns ju många varianter:) jag tänkte klä min med ett fårskinn så blir det nog tillräckligt godkänt för mig. Just nu rider jag med en barbackagjord som jag köpt från M Holst, med schabrak och fårskinn under gjorden, funkar bra det med.

KL
provred en helt underbar häst igår.. perfekt till mig.. så håll tummarna för att jag får den för de pris som min budget tillåter.. hemmet var viktigare så hoppas verkligen att hon tycker att jag å å mitt "hem" är bra så att jag får den.. den hade verkligen ALLT som jag vill ha..

Vad roligt att höra! hoppas hoppas att det går vägen!:D
Vad är det för en pålle? *nyfiken*

tacj ja jag hoppas verkligen.. skickade sms å frågade lite men itne fått svar.. hatar att vänta på svar:P men hon jobbar säkert..
ett halvblod på 6 år.. som är tävlad i hoppning men tränad i både dressyr å hoppning.. orädd, stabil,framåt.. ja.. helt underbart snäll var han.. reagerade inte på nånting.. red i mörker osv han brydde sig inte:P

Samma här, har fruktansvärt dåligt tålamod när det kommer till att vänta på svar :p

Okej, låter ju kanon verkligen!:) får hoppas att hon svarar under dagen :)

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 653
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar