Sv: Skogsmulle-tråden 3!!
Beklagar verkligen Night rain.
Men visst är det skönt att hitta något att sätta fingret på så man vet orsaken och inte är en eget fel.
Finns många viktbärande hästar så du lär hitta en ny polare så småningom.
Jag har inte köpt någon ny efter Lurvas än. Har ju Jollan så hon får stå ut med att vara min första häst för en gångs skull. Tror inte hon misstycker
. Glad och pigg och jag kan knappt fatta att hon blir 24 om en månad.
Kollat runt bland annonser och hört av mig på några men det har inte blivit något.
Antingen har de varit för små eller blivit utlånade på foder väldigt snabbt.
Letar efter häst med prisklass max 25" och eftersom jag har ett väldigt trevligt varmblod så känner jag att jag gärna köper en till.
Har ju kompisens nordis att rida också om jag vill. Kanske ska ta tag i honom och se vad de kan bli utav den knubbisen. Han måste banta och få bättre kondis. Det är ju det absolut billigaste alternativet. Rida kompisens häst och hon står för alla kostnader
Eftersom Jollan är så pigg så har jag ingen panik att köpa någon annan heller. Finns några hästar som jag kan låna om jag verkligen vill. En travare på 12 år som är riden och ett halvblod på 19 år som är väldigt välutbildad. Den är ju lite intressant för den kommer aldrig att säljas heller utan hon vill bara låna ut den i så fall. Kan åka och provrida hur många gånger som helst också eller bara åka dit och rida någon träning för ägaren.
Alternativ finns men den här skitvintern gör en inte så sugen på att skaffa ny häst. Går ju knappt att rida vettig iaf. Is eller hårt nu när snön så gott som försvunnit.
Ge mig viiiinter!!!!!!!!!!!!
Jollan har ju varit barfota nu i 2,5 år och det har funkat bra med boots när man rider men i de här knöliga hagarna som det blivit nu så fick hon skor fram när hovis var här i tisdags. Kunde inte med att se henne leta sig fram i hagen.