Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Min häst är nu borta:'-(

de hittade inga fel på ögonen men de var en störning i gärnan som triggades av vänsterögat på nåt sätt:( så han togs bort i går eftermiddag:( min fina prins.. alltid lika jobbigt att ta bort.. fått ta bort två hästar i rad nu:(

Beklagar verkligen :(

*Styrkekramar*

tack så mycket.. känns ändå rätt okej. .med tanke på att man vet att de var fel på honom å att han antagligen led så är de ändå de bästa besluten att ta..

Absolut. Även om det känns tungt så vet du ju nu vad det var för fel, att det var ett fel och att han inte lider av det längre. <3

precis.. å som jag känner.. att de inte är JAG som gjort så han blev som han blev.. jag har inte ridit sönder honom eller sådär..

de var s om med förra hästen där ens skelett i benet vittrade sönder de var ju de första jag frågade (med tanke på att jag väger lite för mycket) men han sa att de har inte med de att göra alls..

KL

Var i stallet idag, riktigt pissväder - så det blev en timme av bara mys i stället :love:

img_7477_52f504d1e087c3293409e8b2.jpg

img_7479_52f504d22a6b225cc7ccdb4c.jpg

img_7480_52f504d22a6b223941062662.jpg

img_7472_52f504cb88e59db0d064254d.jpg

img_7471_52f504cc88e59d247f4d2ffc.jpg

img_7476_52f504d02a6b2272cb14a487.jpg

Beklagar verkligen Night rain.
Men visst är det skönt att hitta något att sätta fingret på så man vet orsaken och inte är en eget fel.

Finns många viktbärande hästar så du lär hitta en ny polare så småningom.

Jag har inte köpt någon ny efter Lurvas än. Har ju Jollan så hon får stå ut med att vara min första häst för en gångs skull. Tror inte hon misstycker :). Glad och pigg och jag kan knappt fatta att hon blir 24 om en månad.
Kollat runt bland annonser och hört av mig på några men det har inte blivit något.
Antingen har de varit för små eller blivit utlånade på foder väldigt snabbt.

Letar efter häst med prisklass max 25" och eftersom jag har ett väldigt trevligt varmblod så känner jag att jag gärna köper en till.

Har ju kompisens nordis att rida också om jag vill. Kanske ska ta tag i honom och se vad de kan bli utav den knubbisen. Han måste banta och få bättre kondis. Det är ju det absolut billigaste alternativet. Rida kompisens häst och hon står för alla kostnader :D

Eftersom Jollan är så pigg så har jag ingen panik att köpa någon annan heller. Finns några hästar som jag kan låna om jag verkligen vill. En travare på 12 år som är riden och ett halvblod på 19 år som är väldigt välutbildad. Den är ju lite intressant för den kommer aldrig att säljas heller utan hon vill bara låna ut den i så fall. Kan åka och provrida hur många gånger som helst också eller bara åka dit och rida någon träning för ägaren.
Alternativ finns men den här skitvintern gör en inte så sugen på att skaffa ny häst. Går ju knappt att rida vettig iaf. Is eller hårt nu när snön så gott som försvunnit.

Ge mig viiiinter!!!!!!!!!!!!

Jollan har ju varit barfota nu i 2,5 år och det har funkat bra med boots när man rider men i de här knöliga hagarna som det blivit nu så fick hon skor fram när hovis var här i tisdags. Kunde inte med att se henne leta sig fram i hagen.

KL

Vi var ute på en liten vårtur idag :)! Ja, det kändes faktisk som vår! Fem plusgrader, nästan så att solen ville kika fram, fåglar som kvittrar och snö som smälter...

Här känns det också som vår! All snö är borta nästan så jag kan plocka fram sommarbilden idag! :D tänkte ta en ridtur men får fan se hur det blir med den saken.

Kl
Nu måste jag ösa lite skit igen! Vet ju att jag är nojig med hästarna och tror inte att min pålle överlever utan min, just min, vård
Kompisens hästar är uppe hos mig nu sen Lurvas togs bort. För 2 veckorsedan stukade hon foten och kunde givetvis inte göra stallet då. Men höra av sig kan man väl göra! Inte ett ljud sen förra måndagen och då var det jag som ringde. Jag tänker inte ringa och kolla om foten piggnat till men hör det inte till vanlig hyfs och fason att man checkar av lite hur det går med pållarna, speciellt eftersom hovis varit här och den ena av hennes hästar var ganska bröttlig gången innan?
Är jag snarstucken och gnällig eller vad tycker ni

Funderar också vad jag kan ta betalt för maten? 2:-/kg för höet är väl inget överpris? Hennes hästar äter säkert minst 12-13 kg om dagen och det tänker jag inte bjuda på.
Vad tycker ni att det är rimligt att betala för hö och spån per månad? Skötseln ska vi ju dela på även om jag alltid gör det tyngsta lasset med in och utsläpp, fyller påsarna till hagen och fixar även vattnet där.

tråkigt de är när folk inte kan höra av sig om dom inte kan göra nåt utan bara litar på att nån annan tar hand om de:/

jag tycker INTE du är gnällig!

jag betalade 2:-/kg nu när jag tagit av stallkompisens hö(hennes pappa har egna marker). så de tycker inte jag är nåt överpris.. om man dessutom slipper att köra hö fram å tillbaka utan de bara är å ta så är de lätt värt de:P

spån köpte vi ju färdiga klossar å dom kostade ju ungefär 70:-/st å de gick åt för mig kanske en i månaden när jaghade bädd.. annars så 3 i månaden kanske.. jag skulle bli sur om de bara var jag som drog de tunga om man hade kommit överens om att hjälpas åt.. men de är jag de :P

KL ska åka å kolla en häst på lördag.. å 2 stycken på måndag så håll tummarna för mig att de ska gå bra.. är lite spänd.. tycker egentligen inte om att åka å kolla å provrida hästar.. MEN de måste man ju om man ska ha nån.. haha..har ju inte ridit ordentligt på ett år så kommer ju kännas konstigt att göra någon snabbare gångart än skritt:P

KL

Råkade ju lägga in bilderna i fel tråd :D
silke_52fbcf5a2a6b229ecc9c45ff.png

dsc_0042_52fbcf58e087c3286e44b296.png

dsc_0029_52fbcf5888e59d4cb2677b56.png

far_52fbcf5ae087c37691e76eca.png

dsc_0028_52fbcf5688e59d4d394cd194.png

Igår var det egentligen ganska trist väder, men jag släpade med mig kameran och tog en promenad i hästhagen med fåren! Hästarna tyckte det var jättekonstigt men fårskitarna tyckte det var roligt att få sträcka på benen :D

Kl
Nu måste jag ösa lite skit igen! Vet ju att jag är nojig med hästarna och tror inte att min pålle överlever utan min, just min, vård
Kompisens hästar är uppe hos mig nu sen Lurvas togs bort. För 2 veckorsedan stukade hon foten och kunde givetvis inte göra stallet då. Men höra av sig kan man väl göra! Inte ett ljud sen förra måndagen och då var det jag som ringde. Jag tänker inte ringa och kolla om foten piggnat till men hör det inte till vanlig hyfs och fason att man checkar av lite hur det går med pållarna, speciellt eftersom hovis varit här och den ena av hennes hästar var ganska bröttlig gången innan?
Är jag snarstucken och gnällig eller vad tycker ni

Funderar också vad jag kan ta betalt för maten? 2:-/kg för höet är väl inget överpris? Hennes hästar äter säkert minst 12-13 kg om dagen och det tänker jag inte bjuda på.
Vad tycker ni att det är rimligt att betala för hö och spån per månad? Skötseln ska vi ju dela på även om jag alltid gör det tyngsta lasset med in och utsläpp, fyller påsarna till hagen och fixar även vattnet där.

Du är definitivt inte snarstucken och gnällig. Det är ju hennes hästar så hon borde ju höra av sej och sen dyka upp när hovis ska komma allra helst om henne inte sköter sej riktigt.

Självklart ska du väl ta betalt för maten och spånet...själv är jag inte så hemma på priser på grejerna men betalt ska du väl ha för det iaf....tycker även du ha ha lite pengar för att du drar det tyngsta lasset...eller att ni ska turas om mera.

KL ska åka å kolla en häst på lördag.. å 2 stycken på måndag så håll tummarna för mig att de ska gå bra.. är lite spänd.. tycker egentligen inte om att åka å kolla å provrida hästar.. MEN de måste man ju om man ska ha nån.. haha..har ju inte ridit ordentligt på ett år så kommer ju kännas konstigt att göra någon snabbare gångart än skritt:P

Hoppas du hittar nån av dom som passar :)

tack.. =) men har sagt till mig själv att jag inte ska låta känslorna ta över helt.. utan ska försöka att hitta en som passar till de jag vill ha den till åxå å inte bara se hur söt den är:P

Jag betalar 3 kr/kg för torrhö i småbal. Mina spånbalar kostar 70 kr och jag använder ca 5 st/månad åt min haflinger. Klart att inte mat och strö ska vara gratis!

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 680
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar