Sv: Skogsmulle-tråden 3!!
Jag hade problem att rida ut själv på min förra foderhäst. Med honom var det träning träning och åter träning som gällde, och att inte göra nån stor affär av det utan vänta ut honom. Periodvis gick det riktigt bra.
Dessa märrar... jobbade häromkvällen så jag hade bett C ta in Häxan...tror ni hon fick tag i tanten? Nej då, istället fick den som tog in sista hästen för kvällen ta med henne in, för det var först då hon behagade låta sig fångas. Tokhäst. Jag misstänker att det har med rundbalen i hagen att göra, i vanliga fall är hon mer motiverad att komma in för att det kan finnas käk inne men nu vill hon hellre vara ute och äta.
Q har varit ute på ett av sina knäppa äventyr igen. Han står tillfälligt i ett annat stall som sällskap åt en häst som blev ensam lite oväntat, och häromdagen ringde någon M och meddelade att hennes häst stod på banvallen helt solo och blödde från huvdet (går inga tåg där tackochlov, ingen räls kvar ens). Då hade den stollen hoppat ut genom vindskyddet och tagit med sig ett par takplankor med skallen. Plankorna låg utanför. Den andra hästen var kvar i hagen och fattade ingenting. Jag blir mer och mer imponerad av hur M tar alla hans dumheter med sådan fattning! Hursomhelst gick det lätt att fånga in honom, och hon åkte genast och hämtade mer tråd och satte upp en extra övertråd. Det står hopphästar där i vanliga fall, så staketet är inte direkt lågt, men tar han sig ut nu är det väl mur a la isbjörnshägnet på djurparken som gäller.
Iska jag rida en sväng runt ängarna innan jobbet.Snömängden är perfekt för det nu. Förra året var det så mycket snö att bara dom långbenta hopphästarna tog sig fram utanför skoterspåren och vägarna.