Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Kan ta hela paketet med häst och snö :). Pojken och min lurv kanske kunde ha riktigt kul ihop.

Hehe ja kanske det men det ska mycket till innan jag släpper min prins...så det är nog enklare att du flyttar uppåt landet :D

Lekte med kameran förra veckan och fotade lite ohästiga saker. Ville få till lite julstämning i bilderna.

Sitter och dricker glögg nu och inväntar antikrundan. Inspelat i Nässjö som iaf ligger här i Småland :)

Mysiga bilder....fick lite julkänsla igen...jag som nyss tröttnat på julen och håller på att plocka bort den ;)

Ska hälla upp lite godis ja och se var Once upon a time är på 5an :)

jag är alltid intresserad av x-full för finns det i butik kostar det sååååå

jätte fina bilder :D mysigt det såg ut med ljusstaken men nu ska vi plocka bort julen tycker det räcker nu :p

annars gick det så där igår med promisen vi kom en bit sen upptäckte hon att vi gick sjäva då var det stop hon är så fjantig

uppåt i landet finns det snö :p men idag blåser det så för baskat att man vill helst inte gå ut
så himla tråkigt :(

härom dan var vi ute i skogen på en tur å det ligger träd överallt stora träd alltså går inte att ta sig fram det är så överallt här har jag hört

Mysiga bilder....fick lite julkänsla igen...jag som nyss tröttnat på julen och håller på att plocka bort den ;)

Ska hälla upp lite godis ja och se var Once upon a time är på 5an :)

såg oxå den på feman den var bra en serie man kommer följa ;)
sedan kl 21 på trean var nya revenge den var oxå bra

Då ska jag kolla det i kväll :)

Ni kom iväg en liten bit i var fall, alltid ett steg i rätt riktning :) Fortsättner ni så lite varje dag så kommer hon säkerligen att tuffa till sig, självförtroendet stärks säkert på henne också ju längre ni kommer. Ni kanske skulle kunna testa om tömkörning underlättar vandringen, tänkte att då får hon något att tänka på om ni gör lite svängar osv här och var? :)

ååå det var igår på tv n :( var otydlig

ska prova tömmkörning få se om det bli lättare :)

*kl*

I dag har jag hälsat på tanten :)
201201131015.jpg

Fy sjutton det blåser så det dundrar och snöar och yr....se om tar sej ner till ridskolan i kväll eller om man blåser av vägen.

Nu har jag kollat och jag har två grimmor i X-full som är oanvända, den ena är brunbeige och den andre är svartgrå. :)

vad tjusig "tanten" var ser ut som min fru ;) tror dom är lika rund faktist....

mini-me vad vill du ha för dom ???

Jag hade problem att rida ut själv på min förra foderhäst. Med honom var det träning träning och åter träning som gällde, och att inte göra nån stor affär av det utan vänta ut honom. Periodvis gick det riktigt bra.

Dessa märrar... jobbade häromkvällen så jag hade bett C ta in Häxan...tror ni hon fick tag i tanten? Nej då, istället fick den som tog in sista hästen för kvällen ta med henne in, för det var först då hon behagade låta sig fångas. Tokhäst. Jag misstänker att det har med rundbalen i hagen att göra, i vanliga fall är hon mer motiverad att komma in för att det kan finnas käk inne men nu vill hon hellre vara ute och äta.

Q har varit ute på ett av sina knäppa äventyr igen. Han står tillfälligt i ett annat stall som sällskap åt en häst som blev ensam lite oväntat, och häromdagen ringde någon M och meddelade att hennes häst stod på banvallen helt solo och blödde från huvdet (går inga tåg där tackochlov, ingen räls kvar ens). Då hade den stollen hoppat ut genom vindskyddet och tagit med sig ett par takplankor med skallen. Plankorna låg utanför. Den andra hästen var kvar i hagen och fattade ingenting. Jag blir mer och mer imponerad av hur M tar alla hans dumheter med sådan fattning! Hursomhelst gick det lätt att fånga in honom, och hon åkte genast och hämtade mer tråd och satte upp en extra övertråd. Det står hopphästar där i vanliga fall, så staketet är inte direkt lågt, men tar han sig ut nu är det väl mur a la isbjörnshägnet på djurparken som gäller.

Iska jag rida en sväng runt ängarna innan jobbet.Snömängden är perfekt för det nu. Förra året var det så mycket snö att bara dom långbenta hopphästarna tog sig fram utanför skoterspåren och vägarna.

Söt tant!

Jag var faktiskt ute och red i torsdags en rejäl runda! Red bort till ridhuset och var där en stund och sen tillbaka. Vi var ute två timmar men jag varvade med att promenera om vartannat, så kanske satt på hälften av tiden i omgångar.

Reuben i ridmundering
001.jpg

Igår hade det frusit på så det var isgata ute (eftersom det regnat innan) så Reuben fick stå. Det nog likadant idag :(. Han är ju barfota våran pälskling, funderar på att kika på boots då han inte har mycket att ta av. Sist raspade hovis bara lite.

Vad har era på fötterna?

min fru går barfota under sommarn medans under vinter får hon har skor å brådar

idag blåser det inte lika mycker så det blir en tur med tömmkörning får se om vi kommer en bit bort iallafall ........:)

Mína är också barfota. Använder olika modeller av Easyboots till dom. Jollan har epic modellen som passar mer långsmala hovar och Lucas har Glovemodellen som passar hästar med rundare hovform. Har funkat kanon men ibland har Lucas skruvat av sig sina. Han är inåttåad på båda frambenen och det är det som stället till det tror jag.

Han är 9 år i år och har aldrig varit skodd. Är det snö ute så skippar jag bootsen, i ridhus också men på grusvägar så behöver han dom.

Jolly har alltid varit skodd fram men i höstas drog hon av sig ena skon och slet sönder hoven och med den leran som var då tyckte jag inte det var lönt att försöka få på skor igen. Hon ömmar nu när det är hårdfruset i backen men med bootarna så funkar det kanon.

Det är så himla skönt att slippa oroa sig för tappskor.

Lyckades fota Lucas utan att få en mule upptryckt i kameran.

Tog även några bilder på isformationerna nere i hagen.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 683
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar