Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Det är inte lätt när det är svårt... :D

För att få en "profilbild" så får du gå in under "Snabblänkar" eller "Kontrollpanel" (finns i den gröna tjocka raden, samma som kontrollpanel, nya inlägg osv). Därefter går du in under "Ändra dina uppgifter". För att få en bild som syns här så får du gå in och ändra bild under "Ändra/redigera avatar" :)

När det gäller att lägga upp bilder här så hämtar du din bild (exempelvis på facebook) genom att högerklicka på bilden, "kopiera bildadress". När du är inne här på buke och väljer att svara på ett inlägg så trycker du på en ruta (övre raden när du valt att kommentera/skriva inlägg) som ser ut som en bild med ett berg, då kommer en liten ruta upp och där klistrar du in bildadressen.

Förklarar kanske inte så bra, men gjorde ett försök i alla fall :)

Tittade på profil bilden nu :)

Har du sadel åt henne?
Våran tant är för bred för sadel än så Julia rider med ridgjord :)

Tittade på profil bilden nu :)

Har du sadel åt henne?
Våran tant är för bred för sadel än så Julia rider med ridgjord :)

jag har ingen sadel hon är för rund för det :D men jag har en barbackagjord ..
jag har därimot nyss provat en bomlös sadel som en bekant hade och det kunde hon ha fast med en vanlig sadelgjord :)

Det är inte lätt när det är svårt... :D

För att få en "profilbild" så får du gå in under "Snabblänkar" eller "Kontrollpanel" (finns i den gröna tjocka raden, samma som kontrollpanel, nya inlägg osv). Därefter går du in under "Ändra dina uppgifter". För att få en bild som syns här så får du gå in och ändra bild under "Ändra/redigera avatar" :)

När det gäller att lägga upp bilder här så hämtar du din bild (exempelvis på facebook) genom att högerklicka på bilden, "kopiera bildadress". När du är inne här på buke och väljer att svara på ett inlägg så trycker du på en ruta (övre raden när du valt att kommentera/skriva inlägg) som ser ut som en bild med ett berg, då kommer en liten ruta upp och där klistrar du in bildadressen.

Förklarar kanske inte så bra, men gjorde ett försök i alla fall :)

kolla det funkar ju :banana:

317473_2066772990019_1265613004_3636984_1426171770_n.jpg

få se om det funkar nu då

få se om det funkar nu då

nähä jaja

idag var vi ute i skogen med nya sällskapet vi har, hon är ju nervös det märks väldigt svettig när vi kom hem igen men lite mer kondis på frun skulle inte skada heller.

Jag tror att du fick ett http: för mycket. eventuellt har du inte heller
runt bilden. pröva igen, vi vill se!:)

gårdagskvällen ägnades åt att laga täcken. efter jobbet imorgon är det jag som far på granngården och köper no-bite, är trött på trasiga täcken nu. det nya täcket har nån ryckt av svanslappen på, dom två halvtjocka är det hål i yttertyget på och dom två jättetjocka är bortom all räddning. suck...

Tog mig friheten att lägga upp din bild :)

Troligtvis var det som imrahil skrev, du tog inte bort http:// som kommer upp när man trycker på det där "berget" :)

men kolla tack så mycket :D

detta var när jag nyss hade hämtat henne hon är lika rund nu :rofl:

ja jag med det som är synd är att det är svårt att hitta utrustning som passar :(

idag ska vi nog försöka ta en promenad själva få se hur det går hon vägrar att gå utan de andra hästarna som står där och det är inte bara att leda henne heller vill hon inte så vill hon inte :p

Det kan jag i och för sig tänka mig... :crazy:

Kan även tänka mig att man inte har mycket att sätta emot då hon inte vill... De känner väl knappt om man vill gå åt andra hållet så att säga.. :p

Hoppas att ni kommer i väg på en liten promenad så att hon vänjer sig att vara från de andra

jag har ingen sadel hon är för rund för det :D men jag har en barbackagjord ..
jag har därimot nyss provat en bomlös sadel som en bekant hade och det kunde hon ha fast med en vanlig sadelgjord :)

Jaså hon också...tur att det finns barbackagjordar :)

Juanita ska få prova en bomlös i morgon hon också. Jag vet att hon kan ha den för jag har ridit i den på henne. Men största problemet är väl hur Julia tycker att hon sitter. När jag red så blev tanten alldeles för bred....

Va söt hon var :) Ganska smal och fin och om jag jämför med hur Juanita såg ut förut också :p

Tradera brukar ha x-full grejer ganska ofta...lite träns och grimmor iaf. Och ganska stora bett.

Ja stannar dom så stannar dom :angel: tant hade förkärlek för att parkera under ridturerna hon :devil: sen gick hon när hon kände för det typ. Men Julia kör mycket ledarskap med tanten så hon kanske lär sej att man ska lyssna på henne ;)

*kl*

Pojken har tappat sko i dag under hagbuset så nu får vi ligga lågt tills hovis kommer. Vilket jag hoppas han gör snart...väntat 1,5 vecka nu typ...

I morgon ska jag åka och hälsa på tant Juanita. Julia ska rida med islandsbomlösa som jag har. Se om Junita blir för bred att sitta på i den eller hur det blir.
Leif som äger Juanita hade varit och hälsat på i går och han hade sagt att hon blivit smalare :)

Och när vi lämnade bort Juanita så trodde vi att vi skulle slippa rymlingar...Mmm visst!!! Nu har Leo börjat istället. men förhoppningsvis så löser det sej med lite ström i hagen och så.

Sen har en liten tjej varit och kolla på små pållarna i dag. Hon och hennes mamma ska borsta, pyssla och motionera dom lite i bland :)

Osis med skon. Skönt att mina är barfota. Slipper tappskor iaf men har lite problem med bootarna. Ibland vill dom skruva sig på Lucas, säkert för att han är inåttåad, och då får man hoppa av och rätta till det. Ibland sitter dom som berg.....ja ja, begriper inte varför de ska hålla på så. Hade hoppats på en snörik vinter för då hade jag sluppit dom öht.

Fotade lite häromdagen men som vanligt så kom de alldeles för nära så det fick bli lite lurvia öron istället.

"Polarna" eller egentligen inte men Svea (schillern) får härda ut. Turbo kan vara ganska påfrestande.

Här har det varit totalt skitväder idag. Regn, regn, regna så att dammarna svämmar över. Kanalen rinner över alla bredder. Hagen har förvandlats till svimmingpool och lerbad....... GE MIG VIIIIINTEEEEER!!!!!!!!!!!!

Mysiga bilder :)

Du menar att det ska se ut såhär ute typ?

201201121009.jpg

Hästen kanske du inte vill ha men snön mena ja...jag skulle själv vilja ha lite mer snö än det vi har nu nån dm till skulle inte skada :)

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 648
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar