Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

tack :) jag har bara haft henne i två månader nu och hon är bara körd förrut så jag håller på att rida in henne nu lyssnar inte alls på skänklarna bara på betet

men hon var hur snäll som helst när hon fick skorna på :)

annars tror hon att hon är en knä hund följer efter mig bak i rumparn vart jag än går :rofl: få se om jag får ut nån bild ville inte funka nu

hej jag är ny här på buke men skogsmulle tråden verkar vara en tråd för mig:banana: jag har en ardenner som för tillfället är min skogmulle hon är ny för mig och alla tips å råd tar jag gladligen emot :bow:

Välkommen! :)

Säger som övriga, bilder vore trevligt :bump:

Sånt där låter bekant ;)
För ca två månader sedan så lämnade stallägaren bort en ardenner på foder. Hon var också mest kört och lyssnade inte på skänklarna.
Hoppas din lär sej lika fort som den ardennern för hon har lärt sej att lyssna lite på skänklarna nu så det går att få henne i trav :)

Vad har din för storlek på skor?

Här kommer en bild på tant Juanita. Var och hälsade på i torsdags. Hon har det så bra nu. Ju mer hon minskar i vikt desto busigare blir hon :angel:
20111229943.jpg

Grattis i efterskott :)

Väldigt knepigt väder tycker jag. Ena stunden regn, nästa blötsnö, sen regn och sen fryser allt till cement ute!!! Hopplöst ridväder men idag så var jag tvungen att ge mig ut en sväng eftersom solen :o faktiskt sken. Har nästan glömt hur den ser ut ;).

Red på åkern bara för att Lucas skulle få röra lite på påkarna. Han blir lite rastlös och vallar Jollan i hagen annars. Vägen är knögglig och hal och i skogen är det för lite snö men så pass att jag tror inte det funkar med bootsen. Dom är inte broddade och det lär ju bli ganska halt utan brodd. För hårt att rida utan bootarna också men på åkern funkade det kanon. Älskar min fårskinnssadel :love:! Så himla mjukt och gott för rumpan.

Jollans regnskållor har blivit mycket bättre nu så äntligen kunde jag lägga på sadeln och rida lite på henne. Är säkert 2 månader sen sist jag red henne men hon är ju hur snäll som helst så det var inga problem. Skulle bara skritta en runda men lilla damen tyckte annorlunda så det blev faktiskt någon kortare galopp. Jösses, vad hon frustade och verkade tycka det var kul att få komma ut på egen hand.

Vill ha lite mer snö nu så man kan rida överallt igen. Kollade väderleken men det verkar vara ett hopplöst önskemål. Ska bli kallt några dagar och sen milt och regnregnregnregnregn!!!!!!!!!!!! Gud, vad jag är trött på det här regnandet!

*kl*

Urch va tråkigt det låter med regn andorra. Här har vi äntligen lite snö inte mycket men vägarna har blivit mjukare iaf och minusgrader.

I går klippte jag Pojken själv. Det blev inte snyggt men han var väldigt lugnt mot för första gången vi klippte honom. Men nu hade vi tränat lite med maskinen nån dag innan så han kanske kände sej lugnare.

I dag har Elin ridit Pojken. Han börjar kunna gå riktigt avslappnat och fint nu. I morgon kommer nog Lovisa och rider lite...Skönt att medryttarna vaknat lite nu ingen har varit här se september men nu hoppas jag dom rykt upp sej annars behöver dom inte komma nå mera.

Hade varit skönt att kunna ha medryttare men jag är så fjantig med mina hästar så jag vet inte om det skulle funka. Tror inte någon står ut med alla mina regler och föredrag hur allt ska vara. Visst, hästarna överlever nog men jag är bara såååååå........, tänker för mycket helt enkelt.

Däremot någon som kan följa med ut på Jollan vore roligt.

Mini: Grattis i efterskott!!

Jag har haft lite fullt upp med jobb och träning och även lite häst. I torsdags var jag ute en och en halvtimme och tömkörde Reuben i skogen.

Idag hade jag morgonfodring så jag var uppe tidigt och passade på att rida ut en liten sväng barbacka. Vi var ute en timme men jag hoppade av och promenerade i omgångar, sjukt jobbigt att sitta på barbacka efter en stund. Sen när jag hoppade upp igen så stod Reuben så snällt brevid stenen jag valt ut.

Reuben i stallet (med sin nya grimma dottern fick i julklapp)::love:
003.jpg

Reuben & jag:
010.jpg

När jag hoppade upp i korallen:
012.jpg

Dottern följde med och passade på att smörja alla hans grejjer (utom tränset som han hade på sig) medans jag var ute och red. Om nån timme ska vi till ridskolan hon ska få rida privatlektion på en ridskoleponny idag.

Hade varit skönt att kunna ha medryttare men jag är så fjantig med mina hästar så jag vet inte om det skulle funka. Tror inte någon står ut med alla mina regler och föredrag hur allt ska vara. Visst, hästarna överlever nog men jag är bara såååååå........, tänker för mycket helt enkelt.

Däremot någon som kan följa med ut på Jollan vore roligt.

Jag är likadan :D. Skönt att jag har min syster som jag lärt upp (11 år yngre) så hon är lika fjantig som jag. Vi rider väldigt lika också har våra gamla ridskolelärare sagt förut (samma ovana att ha en tendens att falla fram när man spänner sig också). Hade inte orkat ha häst på heltid, eller jo men hade nog inte tyckt att det lika kul eftersom jag har dottern, träningen, jobbet och så tävlingarna också att syssla med.

Sånt där låter bekant ;)
För ca två månader sedan så lämnade stallägaren bort en ardenner på foder. Hon var också mest kört och lyssnade inte på skänklarna.
Hoppas din lär sej lika fort som den ardennern för hon har lärt sej att lyssna lite på skänklarna nu så det går att få henne i trav :)

Vad har din för storlek på skor?

Här kommer en bild på tant Juanita. Var och hälsade på i torsdags. Hon har det så bra nu. Ju mer hon minskar i vikt desto busigare blir hon :angel:
20111229943.jpg

vad skönt att höra att det finns fler
min fru har 5 er som hovslagaren slog ut lite , vi flyttade i helgen så nu står hon på lösdrift igen som hon är van istället för i box som hon har gjort sedan jag hämtade henne hoppas det ska göra henne mer medgörlig :)

Ja, det måste du. Det funkar inte att lägga in dom direkt från datorn utan bilderna måste finnas på någon "fotosida" på nätet, typ pixbox, photobucket, fb, picasa, flickroom eller vad det heter.

Det snöar här :bump::bump::bump:

Vintrig promenad häromdagen.
DSC00956.JPG

Idag ville hon inte vara med.
DSC00959.JPG

Försvann bortöver hagen i vild galopp så fort jag kom ut med grimman. Det händer ungefär tre gånger om året, nästa dag brukar hon vara som vanligt och gå lätt att fånga.
Mutade in henne med en hink med några pellets i och red en barbackatur. Vi fick lite polishästträning på köpet, mötte en karl som höll på och skulle panga skabbräv..mitt i byn. Knäppskalle. Nu vet jag i alla fall att Häxan tål att det smäller! (nog för att jag tycker att skabbrävar bör avlivas, men jag har svårt att se det fiffiga i att avfyra ett gevär mitt i byn med inte alltför bra skottfång). Vi avlägsnade oss från platsen och hade en trevlig tur trots kylan.

tror jag fick till profil bild men resten går inte vilket besvär jag har:D

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 659
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix