Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej.Förlåt, jag menade piaff..... Skyller på snapsen!
Du har tydligen inte sett de ekipage som tränar här nere i Skåne.
Immer
Om jag skall vara ärlig så tror jag schismen mellan AR och Dressyrare mycket mer handlar om just att AR framställs som något bra till skillnad från....de andra, de dåliga, osv.
det som också blir provocerande här på buke, är kanske att man slänger med idag red jag öppna och sluta ( men inte godkänt enligt FEI....hoppsan )
Jag tror egentligen inte att det stör någon DressyrNisse att någon vill syssla med gammal stridskonst i moderniserad form.
Det är precis så det är för mig i alla fall!!
Jag blir irriterad på att det framställs som något som är så mycket bättre än det som "vanliga" dressyrryttare håller på med, utan att någon på ett konkret sätt kan visa att det verkligen skulle vara så...
Men på slutet har jag fått se fina bilder/filmer, men som egentligen inte skiljer sig speciellt mycket från annan bra ridning!
Bra ridning är helt enkelt bra ridning oavsett vilken inriktning.
Det jag idag ser som viktigt är att inte fastna i sandlådan och tjaffsa om vem det var som började utan att istället finna den gemensamma inspirationen i ridningen och dressyren, även om vi ibland har valt lite olika riktningar i vår ridning.
Jag vet inte om jag räknar mig till "er AR-kritiker" direkt. Jag är kritisk till en del, men tycker att det finns en hel del att hämta också - och jag har naturligtvis inte sett alla eller ens de bästa än. Men jag tillhör i alla fall dem som åker runt och tittar en hel del. Både på diverse akademiker, Carde, Borba, vanliga dressyrtävlingar, western och annat som dyker upp i närheten! Hittills är det nog Carde och Borba som tilltalat mig mest, men inspiration och några idéer och verktyg att plocka med sig finns lite här och där.Tja, om man får tro på flertalet av er AR-kritiker så brukar ni ju åka och kolla på träningar både här och där?
Det jag är intresserad av är vad som är vad eftersom det nu ändå verkar finnas olika inriktningar. Sen vad som kom först det spelar mindre roll för mig. Vill bara reda ut begreppen så att jag bättre kan hänga med.
Tyvärr blir det sandlåda vissa gånger, när man blir obekväm i sina frågeställningar, eller svarar ärligt utan att linda in svaret, på någon annans raka frågor.
Det är inte bara den kostnaden.Imorgon ska jag åka upp till Umeå och titta på uppvisning med en riddare och dennes beridarelever, det ska bli jätteroligt! Kostar endast 100 kr, till och med axel borde ha råd Finns plats i bilen om nån från Ö-vikstrakten vill hänga med
Tycker mycket av det som har kommit fram ur de bitvis hårda diskussionerna varit mycket bra. Och att definiera är många gånger nödvändigt. Även jag försöker hitta en definition på min ridning och jag använder mig oftast av begreppet klassisk dressyr idag, eftersom det är där jag hamnat. Samtidigt försöker jag undvika att hamna i ett fack, även om det i stort sett är omöjligt. *ler snett*
Det svåra är att inte fastna, men jag tycker jag ser en tydlig trend nu där man snarare kommer till samtal än debatt, vilket är jättetrevligt. Till och med så att jag kan tänka mig att vara med i samtalet på ett hörn. *ler*
Det är inte bara den kostnaden.
Var borta en dag förra veckan o kom hem, en häst hade över 40 i temp o jag fick ta ut jouren.
Så fort jag åker ngnstans så händer det nåt.