Skicka med utrustning till foderhäst?

Skulle jag välja att ta en häst på foder istället för att köpa så finns antagligen en bekvämlighets-aspekt med i det, annars kan jag ju lika gärna köpa. Såsom jag ser det är just en fördel med fodervärdsskap att jag inte behöver ägna halva fodervärdstiden åt att prova ut sadel och att jag inte blir stående med grejer att ta hand om efteråt.

Då kanske det är lämpligare att hyra en häst istället? Dvs att betala en slant för bekvämligheten.

Jag är en sådan där hästägare som inte skickade med sadel när jag lånade ut en av mina hästar för några år sedan. Anledningen till det var helt enkelt att en av mina andra hade samma och då skulle jag själv ha stått utan. Däremot skickade jag med träns, täcken, benskydd etc, trots att den andra hästen hade samma storlek och således också kunde ha dem. Jag hade dock flera uppsättningar, vilket gjorde att det fungerade. Det är dock inget jag tycker att en fodervärd bör räkna med.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 236
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 175
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 282
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 699
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp