skav av sadlarna

Smurfoff

Trådstartare
Jag jobbar på en hästranch och förra veckan var det trail och då reds dem ca: 6 timmar om dagen.. Så flera av dem har fått skav på manken.. Nu vilar dem men hur kan man påskynda läkningen? Jag smörjer dem varje dag med Fyra Ess hästsalva (en svart burk) som jag köpte med mig ifrån Sverige.. Några fler tips hur man kan göra?

(och inga klagomål tack)! Jag jobbar här och gör mitt bästa för att hästarna ska må bra!! Därför jag frågar hur man kan få bort skaven så fort som möjligt..

Sv: skav av sadlarna

Då antar jag att det inte är någon idé att försöka få ägaren till ranchen att byta sadlar? Men det kanske är lösbart att hitta bättre vojlockar/filtar att ha under?

Det är ingen ide nej :) Vi har paddar under alla sadlar samt vojlock... Men själv är jag inte så "kunnig" hur en sadel som passar ska sitta, någon som har tips hur man kan prova ut sadlar till hästarna? Dem har ju många sadlar så tänkte när jag har tid över kan jag springa runt och testa ut sadlarna så hästarna har sadlar som sitter någorlunda bra..

Det är väl en jättebra idé! Är det vanliga engelska sadlar? Googla på sadelinpassning i så fall, så hittar du många bra sidor med både råd och bilder. Western kan jag tyvärr inget om.
Det värsta tycker jag är när sadeln är för smal för hästen, det går inte att göra något åt. Är den för vid kan man padda upp den, i alla fall till en viss gräns.

Det kan ju vara så enkelt att de hästar som fått skav helt enkelt har för trångt under sadeln, för mycket paddar och annat.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 998
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 761
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 188
Senast: Skye
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 189
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna