Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mittemellan Göteborg och Skåne ligger ju hela HallandVi ska bila ner från Göteborg till en kompis som bor i Eslöv i sommar, tänkte bo några nätter på hotell i Hgb men vad får vi inte missa här i krokarna? Någon som vet några roliga sevärdheter vi inte bör missa längs vägen ner?
Och världsarvet Grimeton. Och Varbergs Fästning med Bockstensmannen. Och Gekås om man orkar. Och en handfull trevliga fik inklusive Sonjas Veranda (Tvååker), Stålboms konditori (Falkenberg) Café Utsikten (Båstad) och Café Killeröd (strax S om Båstad). Och Vareborgs jordgubbs-självplock och jordgubbs-allting (Varberg). Och om man gillar öl; Varbergs Ölhall, Johnsons gård (Varberg), Pine Ridge Brewery (Falkenberg), Barski (Helsingborg). Och om man gillar spa; Asia Spa / Varbergs stadshotell, Varbergs Kusthotell, Falkenbergs strandbad, Hotell Tylösand, Ästad vingård (inklusive restaurang Äng med Michelinstjärna). Och islandshästturgårdar här och var. Och gårdsbutiker av olika storlek som Skrea Ost och Wapnö.Mittemellan Göteborg och Skåne ligger ju hela HallandOm det här soliga vädret håller i sig i sommar finns ju alla chanser att ta ett dopp någonstans längs en halländsk sandstrand (Laholm har Sveriges längsta)!
I övrigt är ju både Bjärehalvön (Båstad, Torekov, Hovs Hallar, Nimis) och Kullahalvön (Mölle, Kullens fyr, vandringsleder) väl värda varsitt besök![]()
Just den kaaanske vi hopparFörlåt men jag måste.
Ni måste besöka Dennis HiFi i Eslöv...![]()
Mvh daterade min humor rejält nu tror jag.
MäähJust den kaaanske vi hoppar![]()
Allt är typ av intresse! Men mat mera pizza än gourmet, har en extremt kräsen åttaåring med oss. Vi gillar naturen allihop, bada, promenera i vackra miljöer, gå på marknader mm mm.Vad är intressant? Uppleva natur eller titta på den? Kultur, konst eller konsthantverk? Mat, pizza eller gourme? Hav, bada i eller titta på? Storstad eller byar? I Skåne finns ju så mycket.
Saluhallen finns inte mer. Det kallas nu Salthallarna och nja, det har blivit uselt.Skriver bara lite olika trevligt,
Mölle- Mölle Krukmakeri och gå i se i hamnen, ta en glass kanske, Nimis om det finns kvar?och i området Flickorna Lundgren
Halmstad- Tylösand
Ängelholm - Skälderviken och Klitterhus (osäker på maten, men så fint. Sist vi var där blev d bara en fika).
Håller med om Sofiero och Norrviken
Höganäs,- Garage och saluhallen är ett trevligt stopp
Landskrona - Citadellet, Landskrona konsthall och Citadellets koloniområde (Sveriges äldsta), allt i gångavstånd från varandra och kul å se
Sen gillar min mamma Borstahusen i Landskrona, jag är måttligt intresseradmen följer med för mat på Pumphuset i hamnen
![]()
I Ängelholm finns ju faktiskt UFO-monumentet. Läs på historien och berätta för barnet… Nära lång sandstrand också![]()