Skam på torra land...

Det är lätt att fatta.
Däremot så får man fortfarande inte uppföra sig illa.
De där männen uppförde sig oerhört illa.
Och det är ett problem som just de där männen har.

De uppför sig som BRATS.
Och det är kanske vad de är också även om de tvingades att fly.
Välutbildade och bortskämda.
Antagligen så är det just de som kommer att bidra mest till vårt samhälle sedan.
De verkar ju i alla fall ha drivkraft.

De betedde sig oerhört illa? Du menar att de var otacksamma? Även flyktingar är människor, med rätt till känslor och åsikter. Tycker det är märkligt att folk känner ett sådant behov av att läxa upp flyktingar som inte bara känner tacksamhet som enda känsla. Om det är några som borde känna tacksamhet är det väl de som råkar vara födda i Sverige och ha det väl förspänt. Konstigt att det går bra att ha överseende med otacksamma välutbildade och bortskämda svenskar, men inte med dito flyktingar? Kanske inte så konstigt om det är de som förlorat mest som samtidigt är mest bittra?

De betedde sig oerhört illa? Du menar att de var otacksamma? Även flyktingar är människor, med rätt till känslor och åsikter. Tycker det är märkligt att folk känner ett sådant behov av att läxa upp flyktingar som inte bara känner tacksamhet som enda känsla. Om det är några som borde känna tacksamhet är det väl de som råkar vara födda i Sverige och ha det väl förspänt. Konstigt att det går bra att ha överseende med otacksamma välutbildade och bortskämda svenskar, men inte med dito flyktingar? Kanske inte så konstigt om det är de som förlorat mest som samtidigt är mest bittra?
Det underliga är, att i Syrien så har man sedan gammalt en uppfostran som innebär respekt o hövlighet. Att försöka tilltvinga sig en gåva är ouppfostrat. Att bete sig som dessa individer gjorde är under all kritik.
Om det sedan är sant det som skrivs om hur bussen såg ut sedan de lämnat den + att föraren blev bestulen så är det ju ännu värre!!

Kan jag få en källhänvisning på det?
Jag blev litet nyfiken på om där fanns nya källor.
Och det gjorde det.
"Sverigedemokraterna säger att de vill ha ner invandringen med 90 procent. Hur ska det gå till?"
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sd-forklarar-inte-hur-invandring-ska-stoppas_8799492.svd

Här är SD dokument om Kommunalpolitik.
Där står bl.a. att Kommunen skall stoppa sin mottagning av flyktingar.
http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/generell_kommunalpolitik.pdf

De väver in det underifrån så att det inte skall bli så tydligt.
Läs gärna hela.
Det är en orgie i främlingsfientlighet och muslimhat.

De betedde sig oerhört illa? Du menar att de var otacksamma? Även flyktingar är människor, med rätt till känslor och åsikter.

Jag tycker att man som flykting - på det vis som jag kan sätta mig in i det - borde känna en STOR lättnad när man kommit till säkerhet.

Om det är några som borde känna tacksamhet är det väl de som råkar vara födda i Sverige och ha det väl förspänt. Konstigt att det går bra att ha överseende med otacksamma välutbildade och bortskämda svenskar, men inte med dito flyktingar?

Det håller jag med om, och jag har inte det minsta överseende med bortskämda svenskar. Jag tycker att vi borde känna MYCKET mer tacksamhet än vad vi vanligtvis gör. När man tänker på allt vi faktiskt har, och allt vi tar för givet.

De betedde sig oerhört illa? Du menar att de var otacksamma?
Jag menar att de uppförde sig illa och otrevligt.
Man behöver inte spela apa och dum bara för att man inte uttrycker tacksamhet.
Och man behöver inte stjäla busschaufförens dator.

Det var personer som betedde sig illa.
Antagligen så brukar just dessa personer göra det.
Oavsett om de de är på flykt eller inte.
Man blir inget under av gott uppförande bara för att man tvingas att fly.
Utan man är nog precis lika trevlig eller otrevlig som man alltid har varit.

Och dessa män var otrevliga.

Jag tycker att man som flykting - på det vis som jag kan sätta mig in i det - borde känna en STOR lättnad när man kommit till säkerhet.

Jag tänker mig att flyktingar inte alltid tänker helt rationellt. Lättnad behöver inte heller utesluta bitterhet. Tror vi gör klokast i att inte bestämma hur man ska känna som flykting, flyktingar är människor som alla andra.

Jag menar att de uppförde sig illa och otrevligt.
Man behöver inte spela apa och dum bara för att man inte uttrycker tacksamhet.
Och man behöver inte stjäla busschaufförens dator.

Det var personer som betedde sig illa.
Antagligen så brukar just dessa personer göra det.
Oavsett om de de är på flykt eller inte.
Man blir inget under av gott uppförande bara för att man tvingas att fly.
Utan man är nog precis lika trevlig eller otrevlig som man alltid har varit.

Och dessa män var otrevliga.

Du pratade så mycket om brats, så trodde det var i det beteendet som problemet låg? Brats är inte undantagna asylrätten och det är inte olagligt att vara brat. Givetvis är inte lagöverträdelser okej, det säger ju sig självt, men det har väl inget med brats att göra?

Tror vi gör klokast i att inte bestämma hur man ska känna som flykting,
Det är en sak hur man känner och en annan hur man agerar.

Jag får känslan av bortskämda människor som har svårt att anpassa sig till att inte vara överklass längre utan behöva anpassa sig till att vara som alla andra.
Det närmaste detta som jag har sett med egna ögon är elever på den anrika Sigtunaskolan som betedde sig oerhört illa på bussen som jag körde.
Som att de skulle kunna bossa med mig som de brukade med "personalen" och privatchauffören.

Brats är inte undantagna asylrätten och det är inte olagligt att vara brat.
Nej men det är otrevligt att uppföra sig illa.
Oavsett.
Och dessa män var otrevliga och oförskämda.
Det dåliga uppförandet måste man få reagera mot även om det kommer från asylsökande.

Det är en sak hur man känner och en annan hur man agerar.

Det är klart att känsla och beteende inte är detsamma, även om det ofta går hand i hand. (Sällan någon som känner sig väldigt glad samtidigt skäller ut någon...) Nu svarade jag dock på ett inlägg om hur flyktingar borde känna.

Nej men det är otrevligt att uppföra sig illa.
Oavsett.
Och dessa män var otrevliga och oförskämda.
Det dåliga uppförandet måste man få reagera mot även om det kommer från asylsökande.

Uppföra sig illa är ett luddigt begrepp, att dra in brats i det hela gör det inte mycket klarare. Jag var inte på plats och vet således inte vad som sades och i vilket sammanhang. Det jag tycker är märkligt är att man kan älta detta i dagar. Jag träffar dagligen folk som beter sig illa, utan efterverkningar. Att det är asylsökande spelar alltså tydligen roll. Få som är otrevliga får sådan uppmärksamhet.

Så jävla konstigt då att Lena Melin på AB också har mottagit samma näthat fast från den andra sidan?
Du tycks leva i la la landet där bara SD anhängare näthatar, alla andra är mönstermedborgare och skulle aldrig sänka sig til nåt sånt? Du lever i det blå, och ordbajsar på.
http://www.resume.se/nyheter/media/2015/01/02/hard-kritik-mot-lena-mellins-kolumn/

Jag tolkar ditt ickesvar på mina frågor som att ekonomin är sekundär, men att du inte riktigt vill stå för att du inte tycker att muslimer eller somalier passar i Sverige. Eller har du ett svar? Är ekonomin avgörande bör du anta utmaningen...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?
  • Lego 5 årig kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka