Skam på torra land...

De 87% som vill ta emot flyktingar säger ju att vi skall.
Varifrån kommer egentligen siffran 87%? Är det de som valde att av någon anledning inte rösta på Sd? Om det är så så kan jag lova att den siffran är väldigt fel. Jag känner många som inte röstar på Sd som håller på att lacka ur fullständigt på den flyktingpolitik som förs. För mig finns det många anledningar utom deras flyktingpolitik till att inte rösta på dem bla deras kvinnofientliga politik.
Jag tillhör den del av befolkningen som anser att dagens flyktingmottagnade är uselt men Sd är definitivt ändå inget alternativ (bla just pga hur deras flyktingpolitik ser ut)

Varifrån kommer egentligen siffran 87%? Är det de som valde att av någon anledning inte rösta på Sd? Om det är så så kan jag lova att den siffran är väldigt fel. Jag känner många som inte röstar på Sd som håller på att lacka ur fullständigt på den flyktingpolitik som förs. För mig finns det många anledningar utom deras flyktingpolitik till att inte rösta på dem bla deras kvinnofientliga politik.
Jag tillhör den del av befolkningen som anser att dagens flyktingmottagnade är uselt men Sd är definitivt ändå inget alternativ (bla just pga hur deras flyktingpolitik ser ut)

Det där finner jag också lite anmärkningsvärt.
Att hävda att 87% vill ha en oförändrad flyktingpolitik.

Som jämförelse kan jag ta mitt egna "Muteborg".
Där både de röda och blåa med dårars envishet -med alla medel- försökte förhindra en folkomröstning ang. "Det västsvenska paketet" och trängselskatten.
Motiveringen var just densamma.
95% har inte röstat på Vägvalet (det parti som är emot ovanstående paket) och alltså är det fritt fram för oss att tuta och köra.

För att göra en lång, odemokratisk och absurd historia kort.
En folkomröstning kom till stånd och en majoritet av Göteborgarna sa NEJ till trängselskatten.

Att detta nej kommer att nonchaleras (57% sa nej, 43% sa ja) kan berättas om vid ett annat tillfälle.
Demokratiföraktet i Göteborg är värd sin egen historia.

Därför ställer inte heller jag upp på att tillhöra de 87% som är nöjda med den invandringspolitik som Miljöpartiet med sina ca 7% har förordat Sverige.

En sak jag f.ö ställer mig bakom är SD's förslag om utökad direktdemokrati.
Fler folkomröstningar i enskilda frågor!

Om du nu gör dig till språkrör till de 87% som bla jag tillhör, vad vill vi ha?

Läste att en majoritet av Alliansens väljare vill samarbeta med SD.
För det röda blocket låg siffran runt 30% om jag inte minns fel.

Varför vill så många se en utsträckt hand till SD?
För att stärka försvaret?

Så därför motiverar det näthat och mordhot mot Dick Harrison?

PKmaffian slår hårt mot de som uttrycker sin åsikt.

Så jävla konstigt då att Lena Melin på AB också har mottagit samma näthat fast från den andra sidan?
Du tycks leva i la la landet där bara SD anhängare näthatar, alla andra är mönstermedborgare och skulle aldrig sänka sig til nåt sånt? Du lever i det blå, och ordbajsar på.
http://www.resume.se/nyheter/media/2015/01/02/hard-kritik-mot-lena-mellins-kolumn/

F.ö finner jag ingenstans att SD vill stänga gränserna, sätta upp en "FULLT-skylt" och bygga en mur runt Sverige!

Kan jag få en källhänvisning på det?

Vad jag läser mig till vill dom kraftigt begränsa invandringen och ha liknande nivåer och regelverk som våra grannländer och majoriteten av övriga av EU-medlemsländerna.

F.ö finner jag ingenstans att SD vill stänga gränserna, sätta upp en "FULLT-skylt" och bygga en mur runt Sverige!

Kan jag få en källhänvisning på det?

Vad jag läser mig till vill dom kraftigt begränsa invandringen och ha liknande nivåer och regelverk som våra grannländer och majoriteten av övriga av EU-medlemsländerna.
Vart ska människor som flyr ta vägen?

Om du nu gör dig till språkrör till de 87% som bla jag tillhör, vad vill vi ha?

Läste att en majoritet av Alliansens väljare vill samarbeta med SD.
För det röda blocket låg siffran runt 30% om jag inte minns fel.

Varför vill så många se en utsträckt hand till SD?
För att stärka försvaret?

Undersökningen handlade om samarbete i frågor där partierna tycker lika. Det var alltså inte så att de tillfrågade svarat på om de ville se samarbete i invandringsfrågan.

Att komma från ett krigsdrabbat Mellanöstern till Grytan är en extrem kontrast, att folk inte fattar det?
Det är lätt att fatta.
Däremot så får man fortfarande inte uppföra sig illa.
De där männen uppförde sig oerhört illa.
Och det är ett problem som just de där männen har.

De uppför sig som BRATS.
Och det är kanske vad de är också även om de tvingades att fly.
Välutbildade och bortskämda.
Antagligen så är det just de som kommer att bidra mest till vårt samhälle sedan.
De verkar ju i alla fall ha drivkraft.

Jo som slutresultat vill de det.

Jag har källhänvisat massor av gånger på det.
Det borde gå att hitta i gamla trådar om SD.
Det står i deras olika politiska program, men man får leta litet ner på kommunal nivå.
De gömmer det litet längre ner i sina papper.

Eller så kan man se det som att det finns en stark vilja att inte släppa in andra kulturer i vårt land. Och då finns det sätt/ursäkter att motivera det (för att man inte ska framstå som den rasist man är)- även om man egentligen fullkomligen skiter i om det är ekonomiskt gynnsamt eller inte - bara de inte kommer hit med sina utseenden , kulturer och religioner och utvecklar det svenska.
Bingo.

Jag trivs mycket bra i Norrland och på landet och nära skogen. Så det är bra med det.

Men nu är det ju så att det allra flesta svenskar vill bo i storstad så VARFÖR bygger man inte ut städerna? Det finns ganska gott om plats och områden att bygga bostäder även i de tre största städerna!
Jag ser massor av plaster som bara är där för att det är snyggt men när folk, svenskar som nysvenskar vill bo där så måste man prioritera, vi har dessutom massor av skog att bygga bostäder med! Det är bara att sätta igång och bygga ut städerna där människor vill bo!
England tex (och andra länder där man till antalet är mycket mer än i sverige) är mycket svårare att bygga ut städerna med för landet är litet och det finns inte så mycket plats kvar.

Så genom att besöka migrationsverkets sida så kan jag få reda på de sociala kostnader en kommun belastas med efter det att migrationsverket släppt gästerna i knät på kommunen?

Självklart ska vi acceptera ett ökat inflöda av asylanter om du kan visa på att det inte kostar mer än det smakar.

Men då ska du naturligtvis kunna redovisa dels migrationsverkets kostnader + de kostnader de olika kommunerna får i sina olika poster.
För kommunerna tar ju vid där migrationsverket tvår sina händer...

SD har inte för avsikt att göra det bättre de har för avsikt att stänga gränserna för att värna den Svenska kulturen.
Vad nu det är.

Och 87% vill inte stänga gränserna.
Vänta ett tag nu, menar du verkligen att 87% vill ha öppna gränser(motsattsen till stängda gränser)

Snacka om att leka med % och påhittade teorier.

Vid den senaste undersökningen så låg väl ca 10% för ett ökat flyktingintag, 45% på ett bibehållet (på samma nivå som för ngr år sedan) och 45% ville minska antalet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse
  • Hemlösa hundar ökar

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka