Varifrån kommer egentligen siffran 87%? Är det de som valde att av någon anledning inte rösta på Sd? Om det är så så kan jag lova att den siffran är väldigt fel. Jag känner många som inte röstar på Sd som håller på att lacka ur fullständigt på den flyktingpolitik som förs. För mig finns det många anledningar utom deras flyktingpolitik till att inte rösta på dem bla deras kvinnofientliga politik.
Jag tillhör den del av befolkningen som anser att dagens flyktingmottagnade är uselt men Sd är definitivt ändå inget alternativ (bla just pga hur deras flyktingpolitik ser ut)
Det där finner jag också lite anmärkningsvärt.
Att hävda att 87% vill ha en oförändrad flyktingpolitik.
Som jämförelse kan jag ta mitt egna "Muteborg".
Där både de röda och blåa med dårars envishet -med alla medel- försökte förhindra en folkomröstning ang. "Det västsvenska paketet" och trängselskatten.
Motiveringen var just densamma.
95% har inte röstat på Vägvalet (det parti som är emot ovanstående paket) och alltså är det fritt fram för oss att tuta och köra.
För att göra en lång, odemokratisk och absurd historia kort.
En folkomröstning kom till stånd och en majoritet av Göteborgarna sa NEJ till trängselskatten.
Att detta nej kommer att nonchaleras (57% sa nej, 43% sa ja) kan berättas om vid ett annat tillfälle.
Demokratiföraktet i Göteborg är värd sin egen historia.
Därför ställer inte heller jag upp på att tillhöra de 87% som är nöjda med den invandringspolitik som Miljöpartiet med sina ca 7% har förordat Sverige.
En sak jag f.ö ställer mig bakom är SD's förslag om utökad direktdemokrati.
Fler folkomröstningar i enskilda frågor!