skäller åt ringklockan?

MinIan

Trådstartare
jag hörde om en kille som hade liknande problem.. att hundarna blev som tokiga när någon ringde på..

och han gillrade en fälla, där han satt med en knapp vid fotöljen och när han tryckte så plingade det.. och hundarna sprang dit å började skälla.. och så höll han på så flera gånger, tillslut tröttnade hundarna.. och sedan dess har dom inte brytt sig om ringklockan..

vet ej om detta stämmer, men kan det verkligen fungera?

eller finns det andra metoder?
 
Sv: skäller åt ringklockan?

Utntötningsmetoden, jodå den kan nog fungera. Har aldrig haft problem med just det.
Våra hundar har aldrig brytt sig om dörrklockan om vi har varit hemma. Zingo springer tyst fram och ställer sig vid dörrren.
 
Sv: skäller åt ringklockan?

Jisses! Det ska jag bannemej testa!! Min schippe är som ett tjuvlarm och den stora har börjat haka på. Dumt att jag inte tänkt på det förut!;) Men hur teknisk på en skala måste man vara för att plinga på hos sig själv inifrån?:confused: :D
 
Sv: skäller åt ringklockan?

man drar sladd från ringklockan in till huset.. du får leka med den, skruva sönder och titta hur den fungerar så kommer du på nått ^^
 
Sv: skäller åt ringklockan?

Det slutar nog med att ringklockan slutar fungera! Men då kanske jag löst problemet! Aha! Smart!;)
 
Sv: skäller åt ringklockan?

det finns ju lösa ringklockor att köpa,sånna som är utan sladd och sånt.. har dom då på rusta,dollarstore,och säkert claes olsson m.m.

vi har en sån på jobbet!!!
 
Sv: skäller åt ringklockan?

Varför inte bara lära hunden att det är ok att skälla en, två ggr sen är det nog...:confused:
Det kan var en fördel med att ha en hund som skäller ibland, tex när det kommer försäljare eller jehovas vittne som aldrig går.......
 
Sv: skäller åt ringklockan?

Jag har inte hållt på så länge men jag kör den mindre tekniska varianten, plinga när jag går till skolan, plinga när vi kommer in från promenaden, plinga när vi går iväg på promenad och så har jag bett grannen att plinga på när hon går förbi... i tid och otid helst... får se om det hjälper. Tanken var att hunden inte skulle vara säker på om någon kommer eller går eller inget händer... Men då är han ju inte heller vaktig av rasen...
 
Sv: skäller åt ringklockan?

Mina har aldrig skäll och har det hänt har det inte uppmuntras...de springer istället till dörren och sätter sig en bit ifrån.... Lovar att försäljare försvinner snabbt när man öppnar och det sitter två rottor som skakar av förväntan på att få kommando till att hälsa =)
 
Sv: skäller åt ringklockan?

försäljare kommer aldrig hit, dom har redan träffat min pappa.. och dom jehovas som kom hit var inte det när dom gick.. sedan dess har jag inte haft några sånna här, så det är ingen risk..;)
 
Sv: skäller åt ringklockan?

Ja, det vill man ju inte se som säljare:angel:
Min dallis skäller ibland, kanske i genomsnitt var 5-6 gång. Inte konsekvent för fem öre med andra ord:D
 
Sv: skäller åt ringklockan?

Varför inte bara lära hunden att det är ok att skälla en, två ggr sen är det nog...:confused:
Det kan var en fördel med att ha en hund som skäller ibland, tex när det kommer försäljare eller jehovas vittne som aldrig går.......


Min lilla skäller i regel bara för att varna. Men ringklockor är en svaghet. Även när hon hör dom på tvn. Hon skäller ju inte i all evighet,men några ggr för mkt. Hon skulle behöva lära sig att det inte alltid är någon där ute. Vakthund iofs. Men man får göra det bästa av situationen. Varnar mig gör hon jämt,och det SKA hon göra.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 276
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 292
Relationer Den senaste tiden är det någon eller några som busringt på vår lägenhetsdörr. Denna helg har det hänt en gång per dag (igår så sent som...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp