Skällande hund på natten

O

oasen

Jag är "hundvakt" i helgen åt våran lilla pudel då mamma och pappa är borta. Problemet är när vi ska sova. Jag får liksom ingen ro, helt plötsligt kan hon bara sätta igång och skälla, detta är nog för att hon hör små små ljud som inte jag gör. (Det händer aldrig när mamma och pappa sover med henne, kan bero på att jag är lägre i rang?)

Jag har testat banna henne och frysa ut henne, samt trösta henne, men inget funkar, nu är jag så less att jag funderar på att låta henne sova ensam i sängen och jag i mitt egna rum... eftersom jag ändå ska upp tidigt och då kan gå ut med henne.

Hur skulle ni ha gjort?
Emma

stoppa bomull i öronen ;) min pudel kan vara likadan, verkar vara vanligt hos pudlar.... bjäff bjäff åt allt. Tyvärr bor vi på bottenvåning så han hör all aktivitet utanför. För att få tyst får man tejpa munnen :angel: skojar bara, jag säger åt min på skarpen men han kan inte låta bli, så tyvärr har jag inget tips annat än att försöka få så tyst som möjligt, låta hunden sova nära sin flock (mina djur sover i sängen) :angel:

Tekla kan inte heller låta bli :crazy: Men bomull i öronen kanske skulle funka? Det är ju värt att testa.

Nära sin flock sover hon redan, tätt intill i sängen under täcket :love:

Jag tycker det är relativt tyst i huset, men det kör ju bilar utanför du vet, så dom måste man ju skälla på och skrämma bort (problemet är att jag blir skitskraj när hon skäller då jag tänker att det är ngn i huset, ja jag är mörkrädd :angel:)

hehe min tok han har också sånna där attacker skäller åt inget (vad jag hör) men han är väldigt mammig och beskyddande och så... dessutom är HAN mörkrädd :D så det ökar ju på hans bjäbbighet.... :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 549
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 020
Senast: lizzie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 404
Senast: Migo
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 943
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar