Skall vi försöka räkna ut om det blir något Lag till OS

F

fio

Säsongen har ju startat och 2 ryttare har redan ridit *** i Portugal. Therese Wahlberg har kasserat in 4 poäng för sin 25 plats.
Paula fick inga poäng hon blev utesluten.
Till helgen är det dags igen i Frankrike.

Det är så dött här på fälttävlan så något måste vi hitta på.

Håller absolut med! Vi måste få lite fart här på sidan!
Jag har inte riktigt koll på hur kvalreglerna är. Det är väl typ de 25 bästa som får åka som inte ska rida i lag, eller hur är det? Linda är ju redan klar, Magnus ligger 41:a plats (inkl lagryttare) på "olympiska listan" som var uppdaterad den 17 mars. Sedan har vi ju den "vanliga" ranking listan, den är däremot inte uppdaterad sen den 31/12. Var inte paula och Therese iväg och red 2 tävlingar där nere eller har ridsport.se blandat ihop det? Vad hände med Paula?

Jo men den första tävlingen i Portugal var bara * och **.
Jag vet inte vad som hände med Paula riktigt jag har inte pratat med henne eller någon annan som vet, får nog reda på det efter helgen här.

Ja jag tänkte att någon som orkar, kanske du :angel: Kan lista upp dom aktuella Svenska ryttarna med poäng, den från den 31/12 måste ju vara ganska aktuell eftersom det bara har varit 1 tävling i år.

Therese har ju då fått 4 st poäng till sina hon hade per den 31/12.

Ja vi måste liva upp här , här är ju helt dött ju!!!!!

Dom 25 bästa som inte redan är med i något lag får åka, det svåra är ju att veta vem som skall rida i dom andra lagen :crazy:
Det måste ju inte vara dom som har bäst poäng, Therese är väl kanske inte jätteaktuell direkt om det blir ett lag även om hon har mer poäng än många andra.

:bow: :bow: :bow:
Håller med, lysande initiativ! Är ju heldött här juh.. :smirk:
Var väldans massa svenskar som skulle till Fountainebleau iaf, blir kul & se hur det går där! Äntligen drar det igång! :D

Vilka länder är det som har lag kvalade då? Hur många får åka från varje land? Och hur många får åka totalt? Är det något lag som inte har tillräckligt med ryttare och inte får ihop nåt lag?
Vi har Victoria C på 143:e plats, Therese W på delad 144:e plats, Sara på 185:e plats, Hermine 194: plats, Anna 237: plats, Sofia på 265:e plats, Johan på 275:e plats, Dag 314:e plats, Jennie J 321:a plats, Bella 328:e plats, Anna Hilton 361:a plats, Annica C 368:e plats.
Längre än så behöver vi nog inte gå, den listan är uppdaterad den 17/3.

Kan jag svara på själv, 23-25/4.. :smirk: Vet inte om hon har bestämt sig för att rida den? Hon rider ju Fountainebleau med Rabbisch & Rom med Snacke 9-11/4..sen är det ju bara 2 veckor kvar till tävlingen i Rumänien.. Jaja, vi får väl se.
Ska du utomlands nåt Fio?

Ja jag tänkte slå 2 flugor i en smäll och åka ner i maj och träna dressyr i Tyskland samt lämna en av mina hästar till försäljning (dressyr). Min tränare bor där (svensk) och jag hade tänkt vara där i 3 veckor och se till att det blir så att jag kan rida 2 st CIC**.

Vilka länder är det som har lag kvalade då? Hur många får åka från varje land? Och hur många får åka totalt? Är det något lag som inte har tillräckligt med ryttare och inte får ihop nåt lag?

Ja det är ju just det :crazy: Vem vet!max 5 ryttare får åka från varje land. Tyskland, Sverige och Italien har inget lag kvalat iallafall.
Man borde kunna se på listan om det är något land som inte borde få ihop något lag.

Hur är det med dom ryttarna från Sydamerika tex? Brasilien har säkert ett lag med. Japan hade ju lag med i Sydney. Jag skall kolla in listan och försöka klura lite även om det bllr väldigt svårt och osäkert.

Va nice!
Vad jag har hört så är Brasilien kvalade, men har egentligen inget lag. De har visst för "lite" hästar..så det är väl frågan om de åker.

Fast några kanske åker individuellt, jag tror dom har iallafall 2 bra ryttare.

Magnus blev 3:a och Sofia Andler på 20 plats i Frankrike , Undrar om Sofia fick några poäng förutom dom där 2 eller 4 som man får när man fullföljer??

Jag har tyvärr noll koll på det där med hur många poäng man får för vad.. :crazy:
Himla kul för Magnus! :bump:

Sofia fick sista placeringen iallafall, det måste innebära fler poäng. Stackars Sara bröt nyckelbenet på framridningen till hoppningen i den * klassen med Rozzini :(

Sofia är ju en av dom ryttarna som har specialstöd till OS och om hon genomför en lång *** med bra resultat kan vi nog räkna med ett lag iallafall :)
Linda, Magnus och Sofia visserligen bara 3 st men än dock ett lag :D

Oj då, vilken otur! Ja vi får väl hoppas på att Sofia kommer med. Jag tycker det känns lite konstigt att hon har fått special stöd när det finns andra som ligger bättre till på listan (absolut inget negativt mot Sofia som är jätteduktig!). Stöden grundar sig väl på det föregående OS året eller hur? känns lite konstigt inom hästsporten då det även gäller att ha hästar.

Jo det är sant, hennes specialstöd grundar sig ju på hennes framgångar med Amaretto, men talangstödet är ju riktat direkt till Sofia som person.
Det blir lite tvetydigt när det är ett levande väsen som är inblandade oxå och inte bara en person.

Oj då, funderade just på varför Sara inte startade, såg ju att hon var anmäld. Men då var det inte Robin som var sjuk iaf! :)
Håller med er (du & Nelle) båda om Sofia..lite konstigt är det allt. Vad är det för häst hon har nu då? Noll koll..

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 488
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 446
Senast: Ewelina02
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 353
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama