Skall vi försöka räkna ut om det blir något Lag till OS

Aah, just det, den såg jag nog på någon landslagsträning förra året..eller om det kanske var Tekla..? Jaja, jag vet vilken det är iaf.. :smirk:

Jo Robin kom inte ens med ner till Frankrike pga hälta eller något annat skumt, dom hittar ju inte riktigt felet på Robin sorgligt nog :(

Aj då, då va jag inte helt fel ute.. :( Jobbigt när man aldrig hittar felet. Jag såg honom i Pau i höstas, då var han ju fin.

Jag antar att det är Robin des Bois som ni skriver om? Jo, han var med ner till Fontainbleau, men Sara hann inte starta honom innnan hon gick omkull med Rozzini... Stackare, kan inte vara lagligt med sådan otur. :(

Men som svar på den första frågan om vilka som vi tror kan få åka till Aten så tror jag att om Sara bara kan få snurr på sig själv och Robban i Pratoni del Vivaro(ITA) CCI*** så har de en mkt god chans! Go Sara, go Sara=)

Grattis i a f till Magnus och Keymaster!! ;)

Hallå!
Så Robin är frisk då..? :bump:
Tänkte väl att han var med ner, så fattade jag det som.. Var du där? Hade inte varit fel att åka till Italien över påsk heller.. :p

4 svenskar bland dom 6 bästa i Italien2 CCI***, det bådar ju gott för ett lag iallafall, Eller :) Sverige är ju på första reservplats och nog borde väl något lag dra sig ur.

Ja vi får hoppas på det! Jättekul att det gick så bra för alla svenskarna (förutom Paula då)..! :bump:

Jag hålle helt med dig Fio :devil: :angel:
Sara var ju både 2a och 4a, dessutom så har hon ju (haft?!) SOK stöd, så vi får väl hoppas på att hon blir nominerad i så fall! Vilka lag är klara?

En liten fråga, Är det bara ett visst antal lag som får vara med? Alltså, även om vi får med 3 ryttare så får de inte räkas som lag bara för att "lagkvoten" är full?
Och om ett lag nu drar sig ur och vi kommer med för att vi står som första reserv, får sverge då skicka vilka de vill"? alltså vi MÅSTE inte skicka de som ligger bäst till på listan?

Sveriges lag har INTE kvalat och vi får bara med ett lag om någon annan drar sig ur då vi är på första reservplats.

Varje land får ha högst 5 ryttare med och då skall 4 rida i laget och en utanför laget dvs bara individuellt (?)

Jag vet inte hur det blir om dom nominerar 3 ryttare om det får räknas som lag även om sverige inte har någon lagplats.

Fråga Gebsona , hon är ju i högsta grad inblandad i det hela :angel:

Nej jag vet att sverige inte har något lag kvalat, det var mest det andra som jag funderade över! Det borde ju räknas som ett lag då. (tycker jag :angel: )

Jo, om SOK nominerar t ex 3 ryttare kan dom bilda ett lag¨trots att Sverige inte har kvalat ett lag bland de 10 lag som får vara med. Hoppar ett lag av, och Sverige står först i tur kan 5 få åka, fortfarande om SOK vill det, även om de 5 inte är bland de 25 individuella. Mycket återstår att se. Men det ser ju helt klart bättre ut nu!

*putt*
Det verkar som om Sara är individuellt kvalad nu va..? Hon var bland de 25 bästa på FEIs lista. Men är hon nominerad av SOK??

Sara är med bland de 25, måste nog rida Luhmuhlen som de andra innan SOK nominerar. Sofia och Anna precis utanför, men det kan ju lätt falla ifrån ett par... Måste visa fortsatt form i L. Håll tummen för Svenskt lag!

hmm vågar verkligen janne plocka ut Robin till OS?? hans hållbarhet har ju inte direkt imponerat och det är ju en stor faktor i denna sporten.

OM Sara skulle bli nominerad med Dobbin tycker jag det är väldigt orättvist mot en del andra i landslaget som ridit många tävlingar tillsammans eftersom hon bara startat i en internationell tävling!! och jag tycker ju det borde krävas lite mer än så av ett EKIPAGE som skall gå OS även om dom är fantastiskt duktiga på varsitt håll.

Och vad hände med kvalreglerna??? Behöver man inte kvala som ekipage till OS längre eller räcker det med en enda tävling tillsammans :confused:

Man behöver två CIC*** och en CCI***.

Detta citatet är från ett inlägg av Gebsona där hon förklarade vad som gäller som kvalregel till OS, hur kan man då bli nominerad när man inte ens har kvalat :confused:

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 488
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 446
Senast: Ewelina02
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 353
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama