skälig hyreskompensation

moiran

Trådstartare
här på studentboendet där jag bor håller de på med en upprustning/utbyggnad som skötts dåligt av hyresvärden. vi tänkte försöka driva igenom en hyreskompensation för de drabbade, men vi är hemskt frågande över vad som kan vara en rimlig hyreskompensation. min stora fråga är:

vart vänder man sig för att få reda på vad som kan vara en rimlig hyreskompensation?

Har kollat lite på hyresnämndens hemsida, som jag tyckte kändes rimligt, men de verkar inte ha någon upplysande instans? vi tänkte ju försöka lösa det på egen hand med hyresvärden först innan vi blandar in hyresnämnden mer seriöst för en prövning. är det månne till konsumentombundsmannen han hör av sig?

Må så vara, men man kan kontakta dem för att få lite besked. Däremot så kommer de inte att driva ert fall, men svarar på frågor gör de oavsett om ni är medlemmar eller inte.

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 097
Senast: mars
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 815
Senast: lbb
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 684
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 302
Senast: Loons
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar