Skaffat vit kattunge

Limelight

Trådstartare
Måste bara få berätta lite om hur mycket tur jag haft :).
Jag har alltid velat haft en vit kattunge, men det har aldrig blivit av. Nu gick min kille med på att jag fick skaffa min 3:e katt, en vit.
Sagt och gjort så hittade jag en och hämtade hem honom förra torsdagen, och det måste vara den bästa kattungen jag haft hand om!
Han är hur snäll och duktig som helst, gick på lådan redan efter 5min, äter som bara den, säger till när han är hungrig. Leker och sover i ett. Har redan haft ut honom i sele först, men nu är han helt lös. Han springer raka vägen in om han blir rädd och det är positivt. In = trygghet :). Och han går ingenstans, är naturligtvis med honom hela tiden.
Det tråkiga är att ena katten inte gillar honom och vet inte om han stuckit sin kos, har inte vart hemma på snart 2dygn, inte likt honom som annars inte lämnar gården.
Tror ni att katter har svårare att acceptera andra katter när de är helt vita?.

Sv: Skaffat vit kattunge

Katter har svårt att acceptera andra katter oavsett färg. Katter är revirdjur, du har tagit in en konkurrent på din andra katts revir och nu är han sur och hoppas den andra ska försvinna. Inget ovanligt alls, snarare tvärtom.

Vet mycket väl att katter är revirdjur och att de har svårt att acceptera andra emellanåt, men undrade just över om de har svårare att acceptera en vit katt.
Vet att andra djur kan ha mer problem med att acceptera en mycket ljus individ. Men nu vet jag hur det är med katter.

Kan inte tro att andra katter är dumma bara för att den är vit.
Däremot har jag hört att alla vita katter är döva? Kan det stämma och i så faLL varför? Det kan väl inte ha med färgen att göra?
Själv har jag oxå alltid velat ha en vit katt.
Lyckost dej som har en.

Kan inte tro att andra katter är dumma bara för att den är vit.
Däremot har jag hört att alla vita katter är döva? Kan det stämma och i så faLL varför? Det kan väl inte ha med färgen att göra?
Själv har jag oxå alltid velat ha en vit katt.
Lyckost dej som har en.

Jag hade också hört att alla vita katter är döva, men fick helt klart för mig att det är en stor myt!. Man kan testa om de hör genom att knäppa med fingrar osv bakom huvudet på dem. Min lilla kille hör som bara den, och uppfödaren på honom hade haft ungefär 20st vita kattungar på 1 år opch ingen var döv :).
Jag är världens gladaste som äntligen fått den lille vita busungen ;).

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 741
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 248
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar