Om vi skulle aterga till amnet?
sa ar ju SJALVKLART Rottis det basta man kan ha. En som ler sa har varje gang man kommer hem.
jösses vilka små söta tänder =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sa ar ju SJALVKLART Rottis det basta man kan ha. En som ler sa har varje gang man kommer hem.
jösses vilka små söta tänder =)
HahahahahahaOm vi skulle aterga till amnet?
Är det Miss Mandy föressten?
en omplacering e inte aktuellt då min sambo vill ha från valp. jag föredrar det med. min sambo är mest inne på schäfer eller rottweiler, jag har funderat på båda tidigare. men har många i åtanke och håller mig öppen och studerar alla raser för att det ska bli så bra som möjligt.
Jag håller faktiskt inte alls med.Jag är verkligen hemskt ledsen för vad som hänt dig, det är fruktansvärt och det borde inte hända någon!
Men det är tyvärr en extremt dålig idé att skaffa en hund som ska ge dig trygghet du själv saknar. Om du har en hund av den typen och själv är osäker, då sitter du med ett problem i knät som du inte har en chans att reda ut. Det blir katastrof. Hunden lär säkert skydda dig, men den kommer att "skydda" dig från sotaren, killen som springer till bussen, skolbarnet som tappar sin ryggsäck, och din kusin som är hos er för en kopp kaffe... Det kommer att ge dig nya problem, isolera dig, och ta ännu mer lugn och trygghet ifrån dig. Det är inte ett bra liv vare sig för dig, hunden, eller er omgivning.
En hund kan tyvärr inte ge dig trygghet som du inte har.
Jag håller faktiskt inte alls med.
Jag har haft två vakthundar och dom har inte vaktat mot allt, utan bara mot det som kommer till oss utan att vi har "bjudit in" den. Tex om nån e på tomten när alla är i huset (en främling då) då skäller vår hund eller om nån går mot oss (inte förbi) och vi inte sagt nått til den personen, och sen skäller vår hund alltid mot vilddjur som är för nära vilket är väldigt skönt då jag hatar vildsvin
Han älskar även allt och alla och är världens gulligaste hund
Men varför har du en bichon som avatar då?Du kanske ser min avatar? Tydligen anser jag inte att alla måste ha en bichon.
Men varför har du en bichon som avatar då?
För att hon ljuger, luras och lider av storhetsvansinne och vanföreställningar. Såklart?!Men varför har du en bichon som avatar då?
Har inte läst riktigt hela tråden men skulle vilja tipsa om att kolla beauceron. En stor respektingivande hund som dock är smidig och lättlärd med mycket will to please. Passar för ditt tänkta användningsområde inom bruks och lydnad. En kul hund som ofta går rätt bra med andra hundar och som inte är den där allra värsta arbetsnarkomanen om man jämför med t ex malle - men ändå fullt tillräckligt!
Det är en mångsidig ras, de har bra näsor och gillar att använda dem, i Sverige finns patrullhundar, vårdhundar, arbetande vallhundar och hundar med fina resultat i många olika sporter, allt från rallylydnad till barmarksdrag.
Så det är en trevlig ras, läs på och kolla om den passar dig och fall inte bara för storleken och den tuffa looken. En nackdel kan vara att det kan vara väntetid på valp eftersom det inte föds så många kullar per år.
Vad skönt att de åkte dit!!!nu har ju tiden gått, rånarna blivit gripna och allt har lugnat ner sig. Jag e fortfarande sugen på att skaffa hund antingen en schäfer men utifrån träningsperspektiv alternativt en liten vovve som barnen kan vara delvis involverade i.
Vad bra att det låter som du mår bättre!
Kul tanke med en kompis till barnen också, det finns ju träningsvilliga hundar i mindre storlek också så ni alla kan få ut något av den.