Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tänker du att du ska göra med hunden?jag har hjälp med bearbetningen. helt klart värt att ta upp där och komma fram till exakt vad jag vill ha och om jag vill ha det helt säkert,
Ah okejlydnad och bruks
Min hund har käkat choklad två gånger btw, letar du i arkivet hittar du nog en gammal tråd där jag undrade om det verkligen var så farligt, hon hade käkat ett paket kakao. Andra gången var hon döende. Tänkte att du kan skriva upp det nu och kasta på mig i nån tråd när jag inte håller med dig.
en omplacering e inte aktuellt då min sambo vill ha från valp. jag föredrar det med. min sambo är mest inne på schäfer eller rottweiler, jag har funderat på båda tidigare. men har många i åtanke och håller mig öppen och studerar alla raser för att det ska bli så bra som möjligt.@Bison , jag får akut mastiffbrist här ! Nu när man bor i hus med trädgård kanske det är dags igen...
@vallhund ; http://www.bukefalos.com/threads/ran-pa-jobbet.1352241/unread
(Funkar länken? Annars är det "Rån på jobbet" på Senior.)
On Topic; Jag har visserligen läst tråden men kommer inte ihåg om det har tagits upp, det kanske vore värt att kika efter en vuxen omplacering?
En valp avskräcker inte särskilt många, dessutom har ni då chans att kolla mentaliteten på ett annat sätt så att ni garanterat får en stabil och trygg hund.
Väljer ni en omplacering så kan ni också vara lite öppnare med vilken ras ni vill ha och mer gå efter individ.
Nu vet jag inte riktigt hur van TS är men det är ju inte ovanligt att brukshundsuppfödare får "slynglar" i retur som absolut är bra hundar men som behöver styras upp lite?
Eller en hund som var tänkt att gå i avel men som av någon anledning inte håller måttet? (En sån har jag själv )
Jag antar att trygghetshundarna då också är tränade
Och att kvinnorna får även annat stöd och hjälp
Det är inte riktigt samma situation som i denna tråden...
Ah okej
Jag kan ju säga att dobermann är ganska avskräckande för folk iaf, särskilt om den är svart - de är tydligen farligare än de bruna
Men de kräver en hel del, men är förbaskat roliga
... En hund som ar tranad ar svarare att ha med overallt.
Det där är en sanning med modifikation,en av mina dobbisar gick IPO3,HKL svensk skydd,GK väktar hund som jag jobbade med i flera år.
Alltid med mig överallt,i stan,stallet,på dagis, inom hemtjänsten,bland vänner o bekanta,lös på tomten som var oinhägnad.
Hon har en enda gång taget ett eget oväntat beslut och det skedde när hon var 8 år,pensionär och uttråkad,militär övning i våran skogsdunge så hon bestämde sig för att ställa en grön gubbe mot ett träd när han låg gömd för fienden en natt på hemvärnsövningen,gissningsvis så kissade han på sig (ingen talade om för mig att dom tänkte gömma sig i skogen för då hade jag aldrig släppt ut vovven själv den kvällen)
en omplacering e inte aktuellt då min sambo vill ha från valp. jag föredrar det med. min sambo är mest inne på schäfer eller rottweiler, jag har funderat på båda tidigare. men har många i åtanke och håller mig öppen och studerar alla raser för att det ska bli så bra som möjligt.
* Beroende på inriktning lägger jag snabbt till innan vall-, lure coursing-, agility-, weight pulling, eller nåt annat gäng flippar loss.
Jag vill också göra reklam för schäfer - för även om det är en tok-magnet som min, så är det tryggare att ha rapport med tokarna. Dessutom skulle nog de flesta tokar se skillnaden mellan ledig hund och hund på jobbet. Och min (som hade en spindel efter mentalbeskrivningen som varje kennel skulle skämmas över. liten skrutt var hon egentligen) hade urskillning nog att inte göra någon människa illa (trots ett antal håriga situationer). Hon ställde folk 2 gånger i sitt liv.en omplacering e inte aktuellt då min sambo vill ha från valp. jag föredrar det med. min sambo är mest inne på schäfer eller rottweiler, jag har funderat på båda tidigare. men har många i åtanke och håller mig öppen och studerar alla raser för att det ska bli så bra som möjligt.
Du ser väl att det är en dobermann som man inte klippt i öronen påJag forstar inte skillnaden? TS vill ha en hund som gor att hon kanner sig trygg ... Hon tranar och vill tavla den nya hunden ... Att trana en "trygghets hund" kan inte vara sarskilt svart. Massor av generell lydnad, att vara super konsekvent sa hunden alltid tittar pa matte innan den tar egna iniativ ... behover den forsvara gor den det och det ar oandligt mycket battre om den inte ar tranad som Personlig Forsvars hund ... En hund som ar tranad ar svarare att ha med overallt.
Men visst ar det konstigt? Svarta hundar ar sa mycket farligare och har den Rottweiler/Dobermann teckning sa blir den genast rena mordvapnet. Jag kanner en som har en Svart och "tan" (?) Coonhound Hon beklagar sig stort over att alla tror att det ar en Rottis eller Dobie ... och behandlar den som om den hade spetalska, eller tanker ata upp alla direkt de bara kommer narmare.
Det har ar en Black and Tan Coonhound
En bra schäfer är något av det bästa man kan ha i hundväg. * Beroende på inriktning lägger jag snabbt till innan vall-, lure coursing-, agility-, weight pulling, eller nåt annat gäng flippar loss. Hade jag tiden så skulle jag gärna gå tillbaka till schäfer.
Tant blänger på mig, och hälsar att slanka små labradordamer är väldigt fina de också, särskilt med grå nos och en fäbless för att ligga i soffan regniga dagar.
Med det finns valpar och unghundar som omplaceras - det är inte enbart vuxna hundar. Jag tänker nog tvärtemot din sambo - med en vuxen hund så ser du snabbt vad du får. Med en valp är det alltid en chansning, bara mer eller mindre chansning beroende på hur väl du känner stam och uppfödare. Hör med rasklubbarna om de känner till någon uppfödare som söker fodervärd/omplacering?