Räcker inte de till då?åhar stora hundar så inga problem där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Räcker inte de till då?åhar stora hundar så inga problem där.
Eftersom jag läst din andra tråd vill jag bara säga: vänta med sådana beslut tills du fått hjälp att bearbeta vad som hänt.
En rottistik av lite sportigare modell kanske? Kan mullra rätt bra när det inte passar men fullt dugliga som tävlingshundar. Men håll koll på leder och korsband! Cane Corso kan kanske också vara ett alternativ. Stora och ser "farliga" ut, duger till tävling på lägre nivå om du köper en som är avlad på annat än utseende. Men koll på mentaliteten där, de kan vara hariga.
Räcker inte de till då?å
Med det sagt tror jag absolut man kan skaffa ett mellanting. En stabil hund som reagerar men är förig och inte överreagerar och vill äta upp allt den ser. Vill du träna och tävla borde både rottweiler, schäfer och någon livligare mastiff (cc som någon nämnde?) kunna passa? Och ett flertal andra raser också.
Jag hade samma problem med min rottis och mina dobermans. Det är mycket tryggare att gå med golvmoppshunden om man vill vara ifred från folk.Min schäferprinsessa var en tok-magnet. När jag gick ut med henne ville alla alkisar, trasiga existenser och tuffa grabbar hälsa. Jag fick se otaliga bilder på folks kamphundar som befann sig hemma i Kroatien, Ryssland, Argentina etc. Och mindre förortsgäng utmannade varandra att hälsa på henne (och så fick jag veta att hon var så lugn - inte för att hon var snäll och ledbruten utan för att hon visste att hon kunde rå på alla)
Jag hade samma problem med min rottis och mina dobermans. Det är mycket tryggare att gå med golvmoppshunden om man vill vara ifred från folk.
Om du förlita dig på att hunden ska skydda digDen tanken finns redan. Måste förtydliga jag är inte rädd hemma, osäker e jag i affären men utan hund av hygieniska skäl. Jag har dock av denna händelsen insett att saker händer inte bara andra utan även oss. kan jag minska risken så känns det bättre även om det bara e för syns skull.
Ibland blev det jätteläskigt - en full kvinna på T-banan som var övertygad om att hon behövde rädda hunden från mig och blev aggressiv trots att prinsessan reste ragg och morrade (och min tjej vägde in på 40 pannor. Tänk om hon gått till bett!) eller när en glad, mycket, mycket påtänd ung man plötsligt kom skuttande på alla fyra, tjattrandes på något lyckligt språk från la-la-land, slängde sig runt halsen på hunden och bara satt där och kramade henne. Det sista hände mitt på dagen i Humlan. Fullt med folk. Och jag vet faktiskt inte om jag verkligen vill vara vän med trasiga biffar från Kroatien (nationalliteten är bara angiven för jag kan inte ett ord på kroatiska)Jag hade samma problem med min rottis och mina dobermans. Det är mycket tryggare att gå med golvmoppshunden om man vill vara ifred från folk.
Läs exakt TS inlägg samt svaren nu. Utan att läsa in nått annat mellan raderna.Jag förstår inte hur ni kan råda en rädd tjej att skaffa en stor respektingivande hund
Det är ju bara bäddat för problem
Det har seriöst hänt att jag tog taxi med hunden vissa helgnätter istället för kollektivtrafiken eftersom jag inte skulle orka med folk. (Jag åkte mellan två ytterkanter av staden genom centrum) vilket jag ALDRIG gjort utan hundIbland blev det jätteläskigt - en full kvinna på T-banan som var övertygad om att hon behövde rädda hunden från mig och blev aggressiv trots att prinsessan reste ragg och morrade (och min tjej vägde in på 40 pannor. Tänk om hon gått till bett!) eller när en glad, mycket, mycket påtänd ung man plötsligt kom skuttande på alla fyra, tjattrandes på något lyckligt språk från la-la-land, slängde sig runt halsen på hunden och bara satt där och kramade henne. Det sista hände mitt på dagen i Humlan. Fullt med folk. Och jag vet faktiskt inte om jag verkligen vill vara vän med trasiga biffar från Kroatien (nationalliteten är bara angiven för jag kan inte ett ord på kroatiska)
Ibland blev det rätt kul. Folk visar mig saker som jag inte skulle sett själv och ibland kunde jag återgälda och berätta vad jag höll på med. Och en gång skulle prinsessan krascha en bikerfest
Utan prinsessan hade jag inte vetat så mycket om alla parallella världar som existerar runt tunnelbanan - men jag skulle aldrig skaffa någon som hon för att få gå ifred.
Man bör ha klart för sig att de flesta hundar varnar men få skrider till verket. Om man vill ha en hund som avskräcker räcker de flesta storvuxna raser till för detta ändamål.
Om du förlita dig på att hunden ska skydda dig
Då är inte hunden "för syns skull"
Hunden kommer att känna att det är den som ska hantera farliga situationer ( du gör det inte)
Det kommer att göra hunden otrygg och farlig