Skaffa hund

Jag vet att det är svårt, men man kan inte enbart gå efter hur söta hundarna är ! Utan hurvida de passar ens syfte.

Men jag tror det blir en shetland sheepdog eller en blandning.
får se vad som dyker upp=)
Skall till biblan imorgon och kolla efter böcker om hundraser=)

Engelsk cocker spaniel! :love: En ras som passar till det mesta,utställning,jakt,lydnad,sällskap osv. Dock ska man vara beredd på att det blir en del pälsvård...
En glad och lagom stor hund (i mitt tycke) som hänger med på det mesta :D

:banana:

Nja, måste bara få inflika en liten sak vad det gäller det här med ryggen på hundar...
Små hundar ska man inte heller låta gå så mycket i trappor när dom är små, fast kanske inte av den anledningen att dom kan bryta ryggen. Men en liten valp som ska springa i en trapp kan lätt skada sig, eller annu vanligare; få förslitningar. Men jag skulle ju hellre ha en liten hund som inte får gå i trappor, än en GD som inte får gå i trappor... :smirk:

Det har jag ju inte kommenterat heller, jag skrev bara att hundar inte bryter ryggen av att gå i trappor. Ingen valp skall väl gå förmycket i trappor, men på en GD och ST:Bernard m.f så råder dom att aldrig gå i trappor under första levnadsåret.

jag sa ju inte riktigt så heller. Försökte bara göra det klart och tydligt att man inte ska låta små hundar knata i trappor heller, har inte försökt få det till att du har lurats... ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 364
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 632
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 099
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar