Ska tävla=)

_FiA_

Trådstartare
har lite frågor. Ska tävla LB:1 och LC:1 va de tänkt. på min klubb.
är det oket att tävla det om an inte tävlat förut? Är det noga att hästen går i rätt form hela tiden os.v?

Sen står det att tävlingreglementet gäller. msåte man ha kavaj då? :confused:

Sv: Ska tävla=)

LC:1 och LB:1 är ju två av de lättaste programmen som finns så det är säkert okej att rida det, men det kan bara din klubb avgöra. Noga och noga med formen, men du får ju mycket bättre poäng om hästen går i form hela programmet än om den inte gör det. Och ja, du måste ha kavaj. Lycka till!

Tack för svaret! hur är det med ridstövlar då? går det bra med svarta chaps å skor?

Om det är en vanlig klubbtävling, så går det säkert bra med skor och chaps. Angånde kavaj så behövs det inte på lokalnivå, utan man kan ex. ha vit skjorta och mörkväst eller en mörk slipover. Gick utmärkt på mina första tävlingar. Men kolla med din klubb så kan dom nog ge dig korrekta svar!

men nu blev ja osäker när du ( pathofclovers) säger att man måste ha kavaj. å eviliny säger att man inte behöver det>?

På lokal nivå är det kavajtvång, är det klubbtävling så är det klubben som bestämmer vilken klädsel som gäller (på klubbnivå är det ofta "hel och ren" som gäller.

När vi hade klubbtävling så var det allt inom TR utom klädsel .. Så på klubbnivå brukar det inte spela någon roll, det är mest att reglerna för ridning ska vara rättvisa.

Det borde väl vara lättare att få korrekt svar på din klubb, än här... ;)

men får man inte tävla i klubbtröja på lokal-niva enligt TR?

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 413
Senast: hhere
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
4 362
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 888
Senast: TeamLundVer
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 212
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Mata småfåglarna