Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
har lite frågor. Ska tävla LB:1 och LC:1 va de tänkt. på min klubb.
är det oket att tävla det om an inte tävlat förut? Är det noga att hästen går i rätt form hela tiden os.v?
Sen står det att tävlingreglementet gäller. msåte man ha kavaj då?
LC:1 och LB:1 är ju två av de lättaste programmen som finns så det är säkert okej att rida det, men det kan bara din klubb avgöra. Noga och noga med formen, men du får ju mycket bättre poäng om hästen går i form hela programmet än om den inte gör det. Och ja, du måste ha kavaj. Lycka till!
Om det är en vanlig klubbtävling, så går det säkert bra med skor och chaps. Angånde kavaj så behövs det inte på lokalnivå, utan man kan ex. ha vit skjorta och mörkväst eller en mörk slipover. Gick utmärkt på mina första tävlingar. Men kolla med din klubb så kan dom nog ge dig korrekta svar!
På lokal nivå är det kavajtvång, är det klubbtävling så är det klubben som bestämmer vilken klädsel som gäller (på klubbnivå är det ofta "hel och ren" som gäller.
När vi hade klubbtävling så var det allt inom TR utom klädsel .. Så på klubbnivå brukar det inte spela någon roll, det är mest att reglerna för ridning ska vara rättvisa.
Trädgård & Växter
Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.