ska på familjerätten i morgon..

S

strösslet

ska träffa famrätten inför ett sammarbets samtal... men hur funkar de? va kommer de fråga? vad ska ja säga? såklart sanningen.. men ska ja berätta om mig eller pappan ???

hur går det till?

Sv: ska på familjerätten i morgon..

Samarbetssamtal är som familjerådgivning men man diskuterar föräldrarollen istället för parrelationen.

Man blir inte registrerad någonstans utan det är helt frivilligt.

Syftet är att hjälpa föräldrar att diskutera svåra frågor som man har svårt att prata om lugnt på egen hand.

Jag jobbar på familjerätten och har bl a samarbetssamtal. Brukar inleda med att låta den som tagit kontakt med oss att berätta varför och vad man vill diskutera, sen vända mig till den andra föräldern som får berätta sin syn på saken och ta upp andra ämnen som denne vill diskutera.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 688
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA