ska jag låta henne stå så länge?

H

Helenaa

nu är det så att jag ska opereras för mina höfter.... jag kommer inte bli helt frisk på ca 6 månader...

tycker ni att jag ska låta mitt 5åriga varmblodsto vila under den perioden? har ridit henne i 1år och några månader och utbildat henne hon har fått fina ridmuskler och så... jag vet ju inte kan hända att jag kommer igång med ridningen tidigare än 6månader... men hur tycker ni ? kan det vara bra att hon får en viloperiod? jag har funderat på det och tyckt att det kanske inte gör något... för innan jag köpte henne gick hon på travet. och sen direkt efter så körde jag igång med ridning och så och vi har kommit ganska bra till :) så det kanske är bra att hon får en vilo period och tänka över allt ? :smirk:

tyck till!! :rofl:
 
Sv: ska jag låta henne stå så länge?

Tycker gått att hon skall fortsättas hållas igång. Skaffa en medryttare eller halvfodervärd. Hon behöver ju kanske inte hållas igång hela veckan.

Lycka till med operationen!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 281
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp