Ska dom se ut så?

Sv: Ska dom se ut så?

Var väl inte så snygg i mina ögon, men tänk på att bägge bakbenen är dragna långt bakåt.
Kan få min rakryggade (:D) hund att se ut så också om hon står så med bakbenen.
 
Sv: Ska dom se ut så?

Står ju extremt bakställt, vilket inte är så snyggt på någon ras..

I övrigt en rätt vanlig rottis.
 
Sv: Ska dom se ut så?

Tycker den var ganska snygg, men som sagt står den i fel vinkel.
Min mamma är/har varit rottisuppfödare och "våra" hundar har ungefär samma kroppsbyggnad. Lågställda, kortryggade, mycket stop och djup, samt kraftiga bakbensvinklar.
 
Sv: Ska dom se ut så?

Ja, det tyckte också när jag såg bilden. Hunden ser ut att ha växt helt knasigt ojämnt.
 
Sv: Ska dom se ut så?

Kan ju inte förneka att den är maffig.

Drömmen vore o få en sån stor hund med Jääkäris drifter då skulle man se skräcken i figurantens ögon. Då skulle han heta i skyddskretsar , figurantdräparen.:rofl:
 
Sv: Ska dom se ut så?

Vilken hund menar du, den första? För det tycker jag också, att kroppen var trevlig på den, men det var vinkeln på den som gjorde att jag såg "fel" på den först.
 
Sv: Ska dom se ut så?

Hittade en bild på en rottweiler, ser ut som en utställningsbild. Är det bara jag, eller ser det helt fel ut?

Ska verkligen en rottweiler ha så korta ben och vara låg i bakkärran?

http://www.ringo.com/explore/member/recent/photo.html?photoId=135873530


såg 2 rottisar idag när vi var ute och gick.
den ena hanen var högställd och hade en stolt resning o dansade fram, skit snygg!
sen såg vi en till hane som var lågställd och otroligt maffig, ett riktigt muskelberg. denna var grymt snygg ;)

tyckte dom båda var jätte fina fast på olika sätt. skulle jag köpa en skulle det dock vara den mer högställda typen
 
Sv: Ska dom se ut så?

Vilken hund menar du, den första? För det tycker jag också, att kroppen var trevlig på den, men det var vinkeln på den som gjorde att jag såg "fel" på den först.

Den första som ploppla upp var maffig den andra är ju lika som min egen lilla smurf.
 
Sv: Ska dom se ut så?

Men huga inte är h*n ful heller, säkert jättegosig i soffan:D !
Fast jag kan hålla med om att h*n såg lite annorlunda ut för sin ras..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 795
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 422
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 441
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp