Sjungande marsvin

E

elin88

Jag har två marsvinshannar på snart fyra år, varav den ena med ojämna mellanrum bestämmer sig för att han är någon slags operasångare.

Föreställ er en kanariefågel, fast i brandlarmsvolym. Går inte att sova till! Går inte att muta bort med mat eller grönsaker, har han bestämt sig för att sjunga så gör han det.

Någon annan som har marsvin som gör likadant eller vet vad det beror på?

Sv: Sjungande marsvin

Det låter ju nästan som det som dom kallar för "chirping" eller något? Men jag vet inte...

Det ska tydligen påminna om fågelsång och brandlarm, haha. Marsvinen ska på något vis nästan vara i "trans" (eller liksom stirriga) när detta händer, är din kille det?
Det beteendet ska tydligen vara väldigt ovanligt, och vad jag har fattat det som så vet man inte riktigt vad det beror på/menas.

Jag har haft ett marsvin som gjorde så. Upplevde att det var mycket i samband med att hon brunstade...fast inte varje gång, som tur var.
Hon hamnade i "trans" nästan som NagelacksBeroende skrev.

Väldigt jobbigt var det, för mig. Andra marsvinet brydde sig inte.

Ja, lite som om han vore i trans är det. Han slutar om man går dit och tittar på honom (första gången trodde jag ju han var dödssjuk) och grejar i buren, men så fort man lämnar honom igen börjar han.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 958
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 407
Senast: Snurrfian
·
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 776
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama