Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En kompis tyckte att det var så jobbigt att hon sjöng illa (och det gjorde hon), speciellt eftersom hon utbildade sig till förskollärare och förväntades lära barn sjunga.Jag sjunger gärna med när jag lyssnar på musik och märker att det inte alltid funkar att få till det bra. Dels beror det på att ens röst inte funkar till en viss låt och ibland på sättet jag sjunger på.
Men kan alla lära sig att sjunga bra? Eller är sång bara för de begåvade?
Men hu, vilket jobbigt examensprovEn kompis tyckte att det var så jobbigt att hon sjöng illa (och det gjorde hon), speciellt eftersom hon utbildade sig till förskollärare och förväntades lära barn sjunga.
Hon tog tjuren vid hornen och anmälde sig till sångkurs för icke sångkunniga. Det var audition och de som inte sjöng tillräckligt dåligt blev uteslutna.
Hon kom med och fick göra en massa övningar och fick tips om tekniker osv. Som examensprov gick de gå ut på stan en och en och gå fram till en okänd människa och be att få sjunga för den.
Hon utvecklades massor och har idag inga problem att sjunga
Jag sjunger gärna med när jag lyssnar på musik och märker att det inte alltid funkar att få till det bra. Dels beror det på att ens röst inte funkar till en viss låt och ibland på sättet jag sjunger på.
Ja, hon gick en halv dag och spanade efter någon som såg snäll ut och inte hade bråttom. Det blev en gammal farbror som enligt kompisen hörde illaMen hu, vilket jobbigt examensprov
Tondöv är jag lyckligtvis inte. Jag hör hur det låter.De flesta kan absolut utveckla sin förmåga. Hur långt man kan komma beror till en del på hur pass musikalisk man är, en del personer är ju helt tondöva och då blir det väldigt svårt ibland.
Min mormor som läste till lärarinna för 100 år sedan fick studera privat då hon inte kom in på lärarinneseminariet då hon var tondöv. Man förväntades sjunga psalmer med barnen.
Själv kommer jag från punken och tänker att alla kan sjunga men på olika sätt.
Jag sjunger gärna med när jag lyssnar på musik och märker att det inte alltid funkar att få till det bra. Dels beror det på att ens röst inte funkar till en viss låt och ibland på sättet jag sjunger på.
Det har det sannolikt eftersom du då är musikalisk. Sen måste man förstås öva som med det mesta. Själv har jag absolut gehör vilket förenklar men jag måste också öva.Tondöv är jag lyckligtvis inte. Jag hör hur det låter.
Som barn spelade jag blockflöjt och jag ansågs mycket begåvad. Om det nu spelar någon roll.
Vill bara kommentera detta. Det spelar INGEN som helst roll hur väl en förskollärare sjunger! Det viktiga är att han/hon gör det ! Vi förväntas inte lära barn sjunga, men vi förväntas att sjunga med barnen....En kompis tyckte att det var så jobbigt att hon sjöng illa (och det gjorde hon), speciellt eftersom hon utbildade sig till förskollärare och förväntades lära barn sjunga.
Jag älskar att vråla med i mina favoritlåtar. Är dock helt tondöv och hopplöshet omusikalisk. Kan aldrig höra om någon sjunger falskt, har heller ingen taktkänsla.
Men det gör mig inget, fulsång är också sång
Jag bara refererade till det hon sa. Det kanske handlade mer om hennes egna krav? Eller så var det ett sätt för henne att 'tvinga' sig till att ta tag i något som hon hela livet undvikit? I vilket fall så var hon otroligt nöjd efteråtVill bara kommentera detta. Det spelar INGEN som helst roll hur väl en förskollärare sjunger! Det viktiga är att han/hon gör det ! Vi förväntas inte lära barn sjunga, men vi förväntas att sjunga med barnen....