Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spontant känns det inte okej. Jag hade kontaktat försäkringskassan och frågat vad som gäller och lämnat uppgifter om de frågar.Hur skulle ni ställa er till att en person ni vet är sjukskriven, ändå jobbar heltid i egna företaget samtidigt?
Och då tar ut både sjukpenning och lön?
Det är ju olagligt, så jag skulle anmäla personen till FK, anonymt om det gick.Hur skulle ni ställa er till att en person ni vet är sjukskriven, ändå jobbar heltid i egna företaget samtidigt?
Hade inte lagt mig i utan fortsatt med mitt.
Har ju heller ingen aning om vad för arbete personen är för sjuk för att utföra respektive vad företaget sysslar med.
Hur skulle ni ställa er till att en person ni vet är sjukskriven, ändå jobbar heltid i egna företaget samtidigt?
Håller med flera andra, var går gränsen för brott man SKA anmäla då @Bluefish ?
Det är ju upp till var och en, tydligen är jag mer tolerant än majoriteten.
Blir brottet mindre illa eller olagligt beroende på varför man gör det?
Ja, det tycker jag. Men jag kanske är för empatisk av mig.
Och att det skulle vara att sparka på någon som ligger? Det är väl mer så att den som bidragsfuskar sparkar på ALLA som redan ligger eftersom dom försvårar för dom som faktiskt SKA ha hjälp genom att tycka att dom har rätt till saker dom inte har/orkar inte jobba/vill inte jobba.
Vem som ska ha hjälp och inte är inte upp till mig. FK öser inte pengar över var och en, sjukpenning ansöker man väl om, eller? (Har aldrig varit sjuk längre perioder). Jag tycker att attityden är väldigt tråkig när det gäller sånt här. För som du säger, de som inte orkar/vill jobba av olika anledningar, de är sannerligen bara lata och mindre värda och ska sättas dit till varje pris.
Det kan ju vara allt från psykisk ohälsa till fibro så det klart det spelar roll om man jobbar på en byggarbetsplats, på psyk eller andra tunga arbeten om man knypplar dukar och säljer hemma. Åtminstone i mina ögon. Ska vi rangordna vilka som verkligen behöver hjälp vs de som inte gör det?
Klart jag saknar civilkurage helt och hållet och bara passerar en våldtäkt eller misshandel. Jag gör skillnad på brott och brott.
Ja,men jag har verkligen inget emot folk som är sjukskriva,inte det minsta,men nu kan h*n ju jobba,det är ju det som är grejen! H*n jobbar ju på företaget,då ska man inte få pengar för sjukskrivning.
Och skilja på brott och brott... Om nån tex stjäl pengar av en annan,struntar du i att anmäla det eftersom du inte vet historien bakom? H*n kanske inte ätit på flera dagar,så h*n förtjänar att få lite pengar så h*n kan äta. Eller? Blir det skillnad om pengarna ska användas till mat eller exempelvis droger? Om det tas pengar från ett företag eller privat person? Eller staten?