Själv-scannar ni?

Jag älskar självscanning! Använder det alltid om det är möjligt. Det är så mycket bekvämare att kunna packa ner allt och ha det färdigt när jag är redo att betala, istället för att behöva hala upp allt på bandet och sen få ner det i kassarna igen innan man kan åka hem. Att dessutom slippa stå i kö är underbart, eftersom den typen av situation är skitjobbig för min stökiga hjärna.

Jag har aldrig varit lockad. Dels så tänker jag att vi redan har en brist på jobb som inne kräver utbildning och vill egentligen inte bidra till de försvinner och dels tror jag inte att det är någon större tidsvinst för mig.
Med ett enda undantag. Den ica supermarket där jag gör min vardagshopping. Har ni sett sengångarbyråkraterna i Zootropia? Sengångarna jobbar snabbt i jämförelse. Dessutom är de alltid underbemanade så de har bara en kassa öppet och sköter samtidigt post/paket.
Där kommer jag sälja ut mina ideal i samma sekund de inför självscanning. Vilket aldrig lär hända ;(
Det är så illa att jag överväger att börja köra en omvög hem för att handla.

Jag självskannar. Tycker det är smidigt och man får koll på hur mycket man handlar för. Min största anledning är dock att jag slipper köa. Jag hatar att köa och hade det inte varit för att mat är livsnödvändigt hade jag gett upp 9 av 10 gånger, men självskanning är toppen! Om jag totalt på shoppingrundan gör någon tidsvinst spelar ingen roll. Iom att jag slipper köa KÄNNS det som det går mycket fortare.

Ja det är smidigt gillade inte det först men exet var en stor fan och fick mig att bli en scannare.

Jag tycker självscanningen är toppen! Går så mycket snabbare och som flera har nämnt har jag hela tiden exakt koll på hur mycket jag handlar för.
Dock knöligt med korg eftersom en hand är upptagen av scannern. Jag har dock alltid vagn när jag handlar, sparar rygg och axlar samt att det är smidigt att kunna sätta ifrån sig scanner och shoppinglista. Ska jag bara ha ett fåtal grejer händer det att jag bara tar scannern och en påse.
Jag blir nipprig av att stå i kö bara att slippa det gör det lätt värt med scanningen:love:

@escodobe Alltså igenkänningsfaktorn är skrämmande hög. Vårt Willys har ingen självscanning så här står vi vackert i kö och väntar på domedagen, eller på samtalet mellan kollegorna som borde slutat i fikarummet men som istället pausat kön i butikens enda öppna kassa.

Småstadscharm :cool:

Scannar alltid, så smidigt att ha allt packat i rätt kasse när jag checkar ut, har det både på ICA och Citygross och nu är det oftast bara stickprov de gör, längesedan jag fick en full avstämning

Jag blir alltid så förundrad när jag ser överfyllda kundvagnar som står i de manuella kassorna, själv går jag till bemannade kassor bara om det är lite folk, annars scannar jag om jag kan och som någon annan sa, ska jag bara ha ett par saker scannar jag det vid utgången istället för att ta med mig scannern runt i affären.

Jag har självskannat sedan systemet infördes för många år sedan.
Finns dosor använder jag det alltid, och går gärna till en sådan station där man skannar själv om det är vad som erbjuds.
Det är alltid mindre köer och även om det blir avstämning ibland så sparar man masdor tid.
Nu för tiden är det ju oftast stickprov vid avstämning så även det går väldigt snabbt.

Enda gånger jag väljer bort självskanning är om jag köper vara med åldersgräns och inte så mkt mer. Då går det ofta snabbare i en vanlig kassa eftersom jag annars kan få stå och vänta på personal som ska kolla ålder.

Jag självscannar alltid - och sneglar alltid medlidande på de som samtidigt står i långa köer till vanliga kassorna.

Men - jag har TVÅ gånger lyckats med konststycket att ha scannat varorna, packat dem i påsar, hängt tillbaka scannern ... och sen knallat ut med min kundvagn till bilen och kört hem. Utan att betala. TVÅ GÅNGER! Det läskigaste är att jag inte ens lagt märke till det hela, förrän nästa gång jag ska scanna och nåt är fel och jag ombeds kontakta kundservice..... Det är ohyggligt genant - men ganska uppenbart att jag inte gjort det för att snatta; då hade jag knappast först scannat in varorna med scanner kopplat till mitt ICA-kort...

Men ändå. Suck.

Där jag handlar scannar man själv på vägen ut (dvs. inte med dosa under tiden man handlar). Jag tycker det är jätteskönt! :up: Oftast slipper man stå i kö och man slipper människokontakt ( :o ) och när man väl får in snitsen så går det rätt snabbt. Enda gången jag går till kassorna nu är när jag ska ha saffran eller annat som förvaras inlåst och när jag storhandlar, då ytan för packning är lite för liten för en massa kassar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 867
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 541
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar