Själv-scannar ni?

Jag självscannar på Ica. Fick tummen ur när jag gick med gipsad arm lång tid av 2013. Då var det krångligt att få upp varorna på bandet, särskilt eftersom jag hade litet barn i bärsele då med.
Nu känns det väldigt självklart och är definitivt en tidsvinst för mig.

Jag självscannar med dosa man bär med sig allt som oftast. Tycker det är smidigt att se hur mycket totalbeloppet faktiskt hamnar på. Har nästan aldrig pengar på kontot kopplat till mitt kort så då kan jag alltid föra över så mycket pengar som är nödvändigt för att genomföra köpet.

Nej, har aldrig upplevt någon vilja. Börjar fundera nu egentligen varför.

En faktor är nog att jag använder korg. Blir inte färdigpackat på det bekväma sättet då.
Opraktiskt - en hand är ju upptagen med att hålla korg och en med att plocka varan, vilken ska hålla skannern?
Och att jag läser, velar, glömmer och ändrar mig under tiden. Jag skulle nog klanta mig med att scanna dubbelt eller missa varor. Känna mer som strul än hjälp.
Och brukar inte vara så fasligt med kö när jag handlar heller.

Men de som shoppar sex kassar till stor familj och fyller en hel vagn förstår jag, då hade jag nog också gillat det.

Jag gör det inte. Jag vill inte ha pengar på icakortet utan ha bara ett kort jag använder till alla betalningar. Sedan är jag ensam, storhandlar sällan och inte på de tider då det är mest folk i butiken så jag skulle inte tjäna tid på det.

Ursäkta, men nu fattar jag inte. Vad har detta med scanning att göra?

Blev lite otydligt. Jag menade i matbutiken med dosa. Har för mig att man måste betala med butikens eget kort när man självscannar med dosa? Tror inte alla fall att det var så när det var nytt i alla fall, men kan ju ha ändrats.
På Ikea scannar jag för att den kön oftast är kortare.

Blev lite otydligt. Jag menade i matbutiken med dosa. Har för mig att man måste betala med butikens eget kort när man självscannar med dosa? Tror inte alla fall att det var så när det var nytt i alla fall, men kan ju ha ändrats.
På Ikea scannar jag för att den kön oftast är kortare.

Du betalar givetvis med vilket kort du vill.

Jag hämtar scannern med mitt körkort. Willys, där jag oftast handlar, har inte ens ett eget betalkort. ICA, som jag handlade på idag, har jag inget betalkort hos.

Jupp. Hämtar dosan med ica-kortet, betalar med vanligt kort.

Jag självscannar när jag går i en butik och det finns möjlighet till självscanning. Dock låter jag helst butiken plocka ihop varorna också och hämtar bara färdigpackade kassar. Supersmidigt när hemleveransen inte går till vårt postnummer.

Inte självscanning, däremot alltid till snabbkassan där man gör allt själv.
Aldrig någon kö där, vid de vanliga kassorna är det ofta långa, alldeles för långa, köer.
Supersmidigt, lite pinsamt när det blir fel dock. Men sånt händer nog rätt många rätt ofta ändå.

Tidsvinsten för oss är vid kassorna, behöver aldrig köa.
Särskilt när man har två småbarn är det skönt att slippa kön och slippa packa och slippa packa upp på bandet. Särskilt när man handlar ensam med barnen.
Annan fördel är ju att man ser summan och kan ha koll på den hela vägen.
Jag älskar självscanning :D

Jag scannar där jag är registrerad. Handlar ofta mycket och tycker ibland att man måste vara så koncentrerad när man scannar. Tycker också det är bökigt med frukt och grönt som först ska ner i plastpåse, sedan i vagnen utanför kassarna, sedan upp på vågen, sedan scannad och sedan ner i kassarna. Är jag trött tycker jag ibland det är skön att bara gå och slänga ner i vagnen ( ok - frukt och grönt måste vägas ...) utan att fäppla med scannern och väljer då ibland att handla där jag inte kan scanna) Då får man å andra sida jobbet i kassan med att packa upp och ner, men man behöver inte tänka och kommma ihåg att scanna ...

Jag har självscannat sen det kom första gången till stan! :D Jag valde till och med att åka till affären lite längre bort bara för att de hade självscaning. Jag pratar fortfarande med kassapersonalen eftersom det ofta är flera som står vid självscanningen, men jag slipper lyfta upp och packar ner och känna mig stressad vid bandet.
Ska jag bara ha en eller två grejer kan jag ta snabbkassan och scanna på plats för att slippa bära runt på scannerna i butiken.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 867
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 541
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar