Själsfränder

Naturligtvis inte... men att agera på något kräver lite mer än en "connection" med en servicepersonal.

Just det där med connection eller själsfrände är ju som sagt kanske lite overkill, men att bli intresserad av någon kan ju inte vara förbjudet bara för att denne nu råkar vara busschaufför/städare/kassapersonal.
 
Den här dagen hade jag handlat mat och tappade greppet om ena kassen. En man dök upp och hjälpte mig att samla ihop matvarorna och vi bytte några ord, jag tackade honom såklart . Jag tänkte inte mer på det.

Några veckor senare läste jag ikapp lokaltidningarna som jag inte hunnit med. Där stod en kontaktannons, låååång, om ett möte mellan man och kvinna med matkassar på just den gatan.
Annonsören skrev att han inte kunnat sluta tänka på kvinnan, att blickarna möttes och kemi uppstod. Han skrev att han skulle sitta på en bänk utanför teatern (samma gata) med datum och klockslag och vänta på henne.
Hollywood.
 
Plus att TS pratar om någon i ett serviceyrke. Jag har jobbat i butik och det är INTE uppskattat med folk som tar kontakt privat (jag har polisanmält vid ett tillfälle). Vi jobbar och ska vara trevliga mot alla, det betyder inget mer.
Tycker generellt att det borde vara acceptabelt att vara öppen och trevlig utan att det tas som en invit. Fungerar sällan så dock, upplever jag.
 
Just det där med connection eller själsfrände är ju som sagt kanske lite overkill, men att bli intresserad av någon kan ju inte vara förbjudet bara för att denne nu råkar vara busschaufför/städare/kassapersonal.

Naturligtvis inte men då ska man vara VÄLDIGT försiktig och respektfull om man tar kontakt. Risken finns som sagt att man helt missuppfattat situationen. Idioten jag polisanmälde blev skitsur när jag upplyste honom om att kontakten inte var välkommen och att det hela var polisanmält.
 
Det här tangerar lite av vad som beskrivs i den andra tråden. Det är väldigt lätt att gränser överträds och att det blir helt fel. Särskilt om någon byggt upp sig en egen modell av relationen (som inte existerar) i sin hjärna som gått igång på högvarv på tomgång utan någon växel i.
 
Vi pratade väldigt lite och mötte hen ex antal gånger under dem dagarna jag var där.
Men det är nog exakt som ni säger att det är en fantasi som jag tog för långt.. 🤷🏼‍♀️
Kände mest att jag behövde skriva av mig lite.
Fast man vet aldrig vad som händer och man vet aldrig vad som var ment to be. Eftersom du vet vart personen jobbade så går det ju att söka på det.

Jag fick feeling en gång när jag körde budbil och pratade med en kille som körde för ett annat bolag. Vi hade setts i förbifarten innan, men detta var första gången vi pratades vid. Så jag googlade och lyckades hitta hans instagram-konto, vilket jag klickade på "Följ". Ca en minut senare fick jag ett meddelande att äntligen hade vi fått kontakt och att han försökt hitta mig men inte kunde och att han var sjukt tacksam över att jag hittade honom. Vi var tillsammans i drygt ett år, innan vi insåg att vi inte var gjorda för varandra, utan att det bara fanns en stark attraktion.
 

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
976
Senast: Kirre
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 917
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 363
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp