Sv: Sittvagn

Tänker du på Babytravel eller på Quinny?

Quinnyn som Babyproffsen säljer är vändbar, dock rätt tung ( som dom blir med vändbar sits ), babytravel är mer lik UJ i konstruktionen och går inte att vända. Den är helt okej, men mer stötig än UJ, den är populär dock.

Tror det är en babytravel men vet inte, hittat på blocket coh funderar på. Den är från 2001

Tror du den är jobbig att ha i affärer och på stan? Jag är ute efter något som klarar skogsstig med rötter + grusväg + småbitar djup sand (de andra hade så små hjul) kanske jogging om jag orkar, ska gå in i bilen och som extra bonus får den gärna gå att köra i stan.:p

Finns det joggingvagnar med rörligt framhjul alltså? Jag tänker bara på såna här:

Jag tror Cattan pratar om vanliga babytravel ( ungefär som UJ i strl ) med tanke på diskussionen tidigare och den går alldeles utmärkt att springa med också när man ska motionera ( jag låser framhjulet dock ) :)

Mja, det påstås vara en joggingvagn. Men den är från 2002 så jag tror den rimligen ser ut som en vanlig babytravel. Verkar som att alla trehjulingar var "joggingvagnar" en gång för länge sedan.

Vissa ser på och kallar vanliga trehjulingen för joggingvagn, men en riktigt joggingvagn är som den bild Kpist visade. Stora hjul och fasta ( dvs ej rörligt framhjul ).

Man kan ju faktiskt låsa framhjulet framåt, och då är det ju samma princip som en "riktig" joggingvagn!

Man kan ju faktiskt låsa framhjulet framåt, och då är det ju samma princip som en "riktig" joggingvagn!

Jo då det skrev jag högre upp, men hjulen är ju mindre på typ UJ än en joggingvagn. Men det går alldeles utmärkt att springa med en sådan vagn också om man låser framhjulet :D

Men de tar väldigt mycket mer plats i bagaget än babytravel vad? (jag har fått erbjudande om att köpa en sådan också, i finfin färg :D)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 059
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 693
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 712
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama