Sista förbrukningsdag

LindgrenV

Trådstartare
Jag har en kalkonfilé med sista förbrukningsdag idag. Inser ju alltså att jag behöver äta upp den idag, men jag kommer nog inte orka att varken tillaga eller äta den. Kan man frysa den och använda den senare trots att sista förbrukningsdagen är idag!?

Sv: Sista förbrukningsdag

Ja, så har jag gjort massor med gånger. Inte med kalkon, men allt annat.

Sv: Sista förbrukningsdag

Absolut! Jag köper ofta kött som säljs till 1/2 priset pga att det går ut den dagen. Antingen fryser jag det samma dag, eller tillagar det. Vilket som fungerar ypperligt :)!

Liknande trådar

Fritid Hej på er! Är det några andra här som gillar att skriva för hand eller på datorn, berättelse, noveller, böcker eller bara rent ut av...
Svar
1
· Visningar
98
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare... 9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 516
Senast: EZMK
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31