silverfärger

Milosari

Trådstartare
spinner vidare på rottistråden... den ras som är mest känd för sin silverfärg är väl weimaraner. jag trodde inte att den fanns hos andra raser förän jag fick se bilder på silverfärgade labbar. nu undrar jag om färgen också finns hos andra raser?

Usch, tyckte jag inte om. :) Men är de verkligen rena? De såg inte så ut, tyckte jag. Men det kanske bara är en synvilla, för färgen är ju weimaraners :D Ska ju inte finnas på labbe :crazy:

de är tydligen registerade som bruna. och den första bilden var ju väldigt mycket "labbe". de andra hade lite för stora öron för min smak, men så blir det väl när man avlar på färger :crazy:. att små detaljer inte är av så stor betydelse. fast jag tyckte ändå att färgen var läcker :d.

Ja, jag tänkte på en bild längre ned där det satt 3 st vuxna labbar. De hade väldigt stora öron. Eller ja de var inte så labbelika. :crazy: :D

eftersom jag har en liten weimis så har jag snokat runt på denna färgen lite och faktiskt hittat just dessa labbar som du har här på länk och vet också att det finns inom iaf kelpie och dobbermann. Såg en silverdobbis i somras, trodde på håll att de var en weimaraner men såg ju att den inta hed de fysiska likheterna, så jag frågade och visst va det en dobbermann. Har även för mig att sharpei och thai ridgeback har liknande... Finns även ngt exemplar inom ngn vinthundsras.

Men det är ju en rätt så unik färg och weimaranersen har ju enbart denna färg, dock från silver till det bruna hållet. Min Loka är dock silver.

//E

så det är inte samma färg som silver hos pudlar? deras silver ser mer grå ut, medan weimaranersilver är mer brunaktig (hoppas du fattar vad jag menar).

oatlandaustralianmaid.jpg

Här är en till. Jag gillar inte silverfärgen på Kelpie. Jag har sett en och det var inte snyggt.
svaigens_pigall_etype2.jpg

Inte när man kan vara svart och snygg...
frisco2.jpg

så länge färgen är "hel" tycker jag att den är döfin. men eftersom min ena hund är svart är jag nästan benägen att hålla med dig :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 998
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 778
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V