Sillrecept!

athena

Trådstartare
Jag tänkte lägga in lite sill och efterlyser goda recept. Har gjort senapssill ett par gånger, och den brukar bli mycket god :d. Sen minns jag att Abba (?) hade en tomat- och chilisill ett år, den är borta nu, men man kan ju göra själv :idea:. Har hittat recept på webben men om någon har ett ultimat sillrecept så vill jag gärna veta!
 
Sv: Sillrecept!

Har inget recept men har gjort den reflektionen att recept man hittar på dvs sajter på nätet oftast är väldigt bra.
Förmodligen så att folk inte bryr sig om att lägga ut recept annat än om de är väldigt bra.
Du får gärna dela med dig av receptet ;)
 
Sv: Sillrecept!

Jag är total sillnybörjare och tänkte att min fråga här kunde få svar.

Jag har köpt några burkar med inläggningssill. Har jag förstått det rätt om jag första ska lägga sillarna i ättika och sockerlösningen i 2 dagar och sedan lägga in dem i det som jag planerat?

Dvs jag börjar i kväll med ättika och socker och så på onsdag så lägger jag dem i "smakerna".

Eller börjar jag vara sent ute?
 
Sv: Sillrecept!

Vad ska du göra för sorts sill? Klar sill-lag (hur i h-vete skriver man det ordet utan bindestreck?) har man kvar hela tiden och är det en creme fraîche-lag (konsekvent är jag i alla fall) blandar man aldrig in ättika överhuvudtaget.
 
Sv: Sillrecept!

Jag köper sån där "färdig" sill, som det bara är att lägga i det man vill ha den i.
 
Sv: Sillrecept!

*kl*

Om någon har ett beprövat recept på Västerbottensostsill eller Tandoorisill så dela gärna med er :D
 
Sv: Sillrecept!

Mmm, smaskens :d Jag lär dock inte göra något nu innan jul eftersom vi åker bort, så testar du receptet kan du väl ge en recension här :idea:
 
Sv: Sillrecept!

Vad ska du göra för sorts sill? Klar sill-lag (hur i h-vete skriver man det ordet utan bindestreck?) har man kvar hela tiden och är det en creme fraîche-lag (konsekvent är jag i alla fall) blandar man aldrig in ättika överhuvudtaget.

Jag ska göra tre sorters sill.