Siberian Husky

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Lexie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 978
L

Lexie

Tänkte höra om det finns någon Bukare som råkar vara ägare till en Siberian Husky och kunde berätta lite om hur Din hund är?
Jag och pojkvännen har funderat på att skaffa hund och jag är tokig i dessa hundar :love:
Vi har båda viss hundvana.
Jag åtminstone är uppvuxen med en blandistik som var Guds snällaste varelse, och vad jag vet har hans familj också haft hund när han var mindre.

Men som sagt, lite bra att veta om just denna ras då jag gärna skulle se en Husky som ny familjemedlem :d

Vänliga Hälsningar!
/Lexie

Sv: Siberian Husky

Hejsan!
:)
Är lycklig ägare till 3 Siberian husky pågar.
Ålder 2½ ,2½ och 10 månader.
När vi köpte hund 1 så må jag säga jag hade noll koll om rasen vi visste inte *riktigt* vad vi köpte!
Som tur är fick vi rätt uppfödare och gick direkt in på rätt linje med rasen.
Idag 3 år senare har jag en helt annan uppfattning om rasen än vad jag hade då jag ångrar ABSOLUT INTE valet (även om jag från första början var inne på något mindre i storlek och temp)

Mina hundar är till första början Familje medlemar som lever och sover inne.
Därefter är de arbetshundar, vi är ute och kör mycket (barmark trehjuling) vi är några kennlar som brukar samlas på helgerna och dra ut.
Jag och min sambo är frilufts människor ända in i benmärgen och är ofta ute i skogen och lufsar med klöverväskor och grejer!
Ett annat intresse som jag har sedan innan är utställning , skönt och komma ut träffa folk samt hundar kommer ut och får se andra saker.

Huskyn`s är en super go och fin ras men den gräver MYCKET tålamod, aktivering så som kärlek.
En ska som jag av mina erfarenher kan se så trivs rasen bäst med 1 eller flera dom har svårt att få ro i en flock helt utan andra hundar!
Men de är min tolkning.
Siberian husky är också en ras som har växt ENORMT mycket den senaste tiden de syns tyvär Mycket på blocket!

Tja,, vad ska man mer säga.. du får gärna gå in på min hemsida www.Fridha.se där eh lite bilder och info och så!

Fråga gärna om det är något du undrar specifikt!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 853
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag de senaste månaderna försökt att skaffa en vuxen hund. Jag har letat på Facebook och blocket utan lycka. Om jag får svar så blir jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 049
Senast: Viva
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 696
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31