Showmanship hjälp!

MsSleepalot

Trådstartare
Hur står/går man med hästen i en 360 graders vänstersväng? Eller ja, vända runt 360 grader åt vänster.

ån som har något filmklipp? Eller kan beskriva? Hur ska hästen gå? Hur ska man gå?

Haha, nån som kan förklara eller visa?:D

Sv: Showmanship hjälp!

Äh skit i det, undrar inte längre:D:rofl:

Jag är lite nyfiken ;)

När man vänder hästen åt något håll skall dom lägga vikten på det bakbenet som är åt det hållet man vänder?

Får man vända sig någon gång mot hästen eller höja händerna eller liknande, eller skall det vara som en dans? :laugh:

Mvh Malin

Jag är lite nyfiken ;)

När man vänder hästen åt något håll skall dom lägga vikten på det bakbenet som är åt det hållet man vänder?

Får man vända sig någon gång mot hästen eller höja händerna eller liknande, eller skall det vara som en dans? :laugh:

Mvh Malin

det ska bli som en "spin", med vikten på det inre bakbenet :)

du vänder dig mot hästens hals när du flyttar den till höger, och när du ska backa så vänder du dig mot hästens bog och går emot hästen och då ska den (förhoppningsvis ;) ) backa.

Du ska använda händerna så lite som möjligt och du får inte vidröra hästen förutom när du ska visa tänderna.
:)

Okej :) Då får vi se om jag vågar testa detta!

Mvh Malin! ;)

*kl*

Passar på att fråga när ni ändå är inne på ämnet ...
Får de ingå i ett SH mönster att man ska vända hästen åt vänster??
Satt nämligen och tittade igenom mönsterna för en tävling som jag skulle vart med i , och såg då att man skulle vända hästen 360 grader åt vänster efter man ställt upp för dommarn.
Har för mig att de står att man bara gör vändningar åt höger . :confused:

Någon som vet ?

Haha, oj förlåt .
Insåg just att TS undrade om hur man stod i en vänstersväng , så jag får väl anta att man kan göra även vänstersvängar på tävling .. :o :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 358
Senast: lirco11
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 551
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv