Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
T.ex stamtavlor, pass, medlemskort, tävlingsböcker för agility osv :)
Låter som något jag kan komma att behöva... När jag åker på LC-tävlingar framöver så kommer det behövas två stamtavlor, två licensböcker (lika stora som stamtavlorna), medlemskort, två pass... Var köpte du din? Jag vill ha en lila tävlingsbok! :D

gahgäahg ä GAH!
Skulle beställa lite saker från Hööks, bland annat en regnoverall till Ebrah. Det gick ju jättebra. Verkligen. Jag ska få 15% rabatt på ett köp eftersom jag gått med i deras kundklubb. Den rabatten skulle dras av automatiskt. Drogs den av automatiskt? Nej. Såå nu har jag råkat beställa lite allt möjligt och tvingats maila kundtjänst i hopp om att få min rabatt. Jag är trött på shopping nu.

gahgäahg ä GAH!
Skulle beställa lite saker från Hööks, bland annat en regnoverall till Ebrah. Det gick ju jättebra. Verkligen. Jag ska få 15% rabatt på ett köp eftersom jag gått med i deras kundklubb. Den rabatten skulle dras av automatiskt. Drogs den av automatiskt? Nej. Såå nu har jag råkat beställa lite allt möjligt och tvingats maila kundtjänst i hopp om att få min rabatt. Jag är trött på shopping nu.
Hatar när sånt händer :banghead:

Låter som något jag kan komma att behöva... När jag åker på LC-tävlingar framöver så kommer det behövas två stamtavlor, två licensböcker (lika stora som stamtavlorna), medlemskort, två pass... Var köpte du din? Jag vill ha en lila tävlingsbok! :D

Hööks har en billig, dock inte lila ;)
Jag har en röd från agria med pass, stamtavla, vaccinationer, utställningsresultat mm. :)

Nya halsband från björkis :)
IMG_20160218_135822_zpsezbxtikt.jpg

Åååh, tävlingsmappar. Don't get me started... :o
Jag har den från Hööks, och den är så skön för att det får inte plats så mycket i den. Jag har även den från Agria, som är till bredden fylld med protokoll, PM och skit. :angel: Jag tycker att SKKs är snygg, men har aldrig pillat på den. Vet att typ Eskadron och Anky har modeller.

Sen kan man ju råka googla "Konferensmapp" eller gå in på ebay och skriva "conference folder" :d

Nu är frysen full igen - med hundmat. Får knappt plats med nåt själv längre :p
Men jyckarna är glada... Lamm, nöt, vilt, kycklinghalsar och fötter, vilt och lammnackar och revben från lamm :) Nu klarar vi oss ett tag.
12710998_10153540741076775_1186288605911356380_o by heffalklumpens, on Flickr
12748077_10153540741381775_6402251466005786001_o by heffalklumpens, on Flickr
12716068_10153540741651775_2379763086145220107_o by heffalklumpens, on Flickr
Var har du handlat de här härligheterna? :)

Inne på hööks häromdagen. 149 kr för en renoverall! Skitbra. Fast nä, eftersom varken storlek 30 eller 35 passade någon av mina hundar :down:

Får väl lägga svinmycket pengar på hurttas då tänkte jag :arghh:
Men det löste sig eftersom varken deras gamla eller nya modell passade vovvarna...suck.
Den lilla brukar ändå passa i allt, Dahlia har alltid varit svår att köpa täcken och kläder till. Men overall ska tydligen ingen av mina hundar ha :mad:

(Kan INTE sy regnoverall själv tyvärr)

Inne på hööks häromdagen. 149 kr för en renoverall! Skitbra. Fast nä, eftersom varken storlek 30 eller 35 passade någon av mina hundar :down:

Får väl lägga svinmycket pengar på hurttas då tänkte jag :arghh:
Men det löste sig eftersom varken deras gamla eller nya modell passade vovvarna...suck.
Den lilla brukar ändå passa i allt, Dahlia har alltid varit svår att köpa täcken och kläder till. Men overall ska tydligen ingen av mina hundar ha :mad:

(Kan INTE sy regnoverall själv tyvärr)
Testade du både nya och gamla varianten? Den gamla passade inte speciellt bra på mina, men den nya passar perfekt, så om den nya inte passar på dina hundar kanske den gamla passar? :p

Testade du både nya och gamla varianten? Den gamla passade inte speciellt bra på mina, men den nya passar perfekt, så om den nya inte passar på dina hundar kanske den gamla passar? :p

Hm ja jag tror jag testade båda gamla och nya Hööks och Hurtta!
Det konstiga är att fleeceoverallen på hööks passar. Regnoverallen i 35 är bra överallt men för lång i ryggen och att kapa en dragkedja/sätta in en ny är för krångligt för mig.

Hm ja jag tror jag testade båda gamla och nya Hööks och Hurtta!
Det konstiga är att fleeceoverallen på hööks passar. Regnoverallen i 35 är bra överallt men för lång i ryggen och att kapa en dragkedja/sätta in en ny är för krångligt för mig.

Usch så dumt :/ Jag ska kolla runt på en miljard olika sidor efter billig och bra hundbur. Jag kan hålla lite utkik efter små regnoveraller också då.

Förresten @Malibu_Stacy, tack för tipset om burar på 4dogs tidigare i tråden :D
Jag känner mig ganska säker nu på att jag ska beställa en sån här:
7426_valphage-lila.jpg

Behöver verkligen någon tygbur som både Aysu och Ebrah kan vara i när det är tävlingar osv. Frågan är bara hur stor jag ska ta... Näst största eller största... Det är 132cm eller 117cm i diameter. Jag vill ju att de ska ligga riktigt bekvämt i den. Måste mäta :p Om jag tar den som är 117cm så har jag en hundralapp kvar till fraktfritt och eftersom frakten går på 69kr känns det värt att försöka hitta något på sidan för en hundring. Om jag istället tar den som är 132cm, då är det bara en krona från fraktfritt :p

7426_valphage-lila.jpg

Behöver verkligen någon tygbur som både Aysu och Ebrah kan vara i när det är tävlingar osv. Frågan är bara hur stor jag ska ta... Näst största eller största... Det är 132cm eller 117cm i diameter. Jag vill ju att de ska ligga riktigt bekvämt i den. Måste mäta :p Om jag tar den som är 117cm så har jag en hundralapp kvar till fraktfritt och eftersom frakten går på 69kr känns det värt att försöka hitta något på sidan för en hundring. Om jag istället tar den som är 132cm, då är det bara en krona från fraktfritt :p
Jag ska köpa den största till mina två. Men då kommer de ha gått om plats. Uppfödaren hade nog 3-4st i sin. Men våra är ju lite mindre än dina :p

7426_valphage-lila.jpg

Åh vad gulligt! Hojta om du hittar någon bra :)

Ja men dom där verkar så himla bra om man har stor hund. Sist jag var på rallytävling var det en tjej framför mig som hade två stora hundar (minns inte ras) i en sån där och jag såg när hon fällde ihop den - såg jättesmidigt ut!
Jag är förresten jättenöjd med min bur och även bäddarna gillar dom på jobbet :)

Jag måste bara tipsa om det här schampot jag köpte igår:
1002545.jpg

(oj, dålig bild! Sorry :p)
Ladda fäller som en TOK just nu, gissar att löpfällning och vinterpälsfällning sammanfallit, för jag har fan aldrig varit med om något liknande :p Halvt desperat köpte jag det här igår, badade henne på kvällen och alltså - så gott som all päls lossnade i duschen. Hallelujah!
Ser ut att vara hyfsat vettigt innehåll också :up:

En kompis provade det på sin gråhund inför Stora Stockholm, och han var helt lyrisk efteråt. Gråhundar fäller ju lite mer än wachtlar (minst sagt :D ) så jag tänkte att om han var så nöjd så kunde det ju vara värt 165 spänn. Helt klart!

Jag måste bara tipsa om det här schampot jag köpte igår:
1002545.jpg

(oj, dålig bild! Sorry :p)
Ladda fäller som en TOK just nu, gissar att löpfällning och vinterpälsfällning sammanfallit, för jag har fan aldrig varit med om något liknande :p Halvt desperat köpte jag det här igår, badade henne på kvällen och alltså - så gott som all päls lossnade i duschen. Hallelujah!
Ser ut att vara hyfsat vettigt innehåll också :up:

En kompis provade det på sin gråhund inför Stora Stockholm, och han var helt lyrisk efteråt. Gråhundar fäller ju lite mer än wachtlar (minst sagt :D ) så jag tänkte att om han var så nöjd så kunde det ju vara värt 165 spänn. Helt klart!

Den använder jag på min lh schäfer också, skitbra rent ut sagt (mindre bra för avloppet i duschen dock :yuck: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
786
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka