Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

101117_2.jpg

Slänger in en fråga. Någon som har *Länk borttagen av moderatorn* Twilight reflexväst[/URL] från Hurtta? Funderar på att köpa vars en till hundarna, är trött på de billiga reflexvästarna som de har nu...

Senast ändrad av en moderator:

Jag kikade på dom när jag var på MyDog i lördags, och ska köpa var sin till hundarna så fort jag har lite pengar till övers.
Verkar kanonbra!

Super!

Sen frågan är vilken färg de ska ha. Tror det blir gul så de matchar min gula reflexjacka :angel:

Oj, missade att du fråga men såg att du hade fått svar nu iaf. Tyvärr var armarna riktigt korta på den jackan, så den fick åka tillbaka :(

Jag hoppas dom är bra, har två billiga reflexvästar till grabbarna men har tänkt skaffa varsinn ordentlig reflexväst som sitter riktigt bra snart :)

*kl*

De senaste inköpen vart en sviktande draglina till skidåkning, en boll på snöre samt ett nytt halvstryp till den stora grabben, likadant som till den lilla (som jag iofs precis tappat bort, men det kommer förhoppningsvis fram snart)

Det senaste jag har köpt till min hund är:

*En klövjeväska
*Halvstryp med reflex
*Koppel (Ett jättesmidigt koppel som man får så himla bra grepp med!Det ser ut precis som gummityglarna man hade på sin ponny när man var liten;) Har tyvärr ingen bild på det..)
*En trä-apportbock
*Ben (såklart!)
*Ett vintertäcke
*Ett regntäcke

Det är farligt att jobba i en häst och hund-affär ibland;)

Tänkte tipsa om en !superdunderunderbar! hundsynas lampa som jag köpte igår!
:bump:

Efter att ha tröttnat på alla smålampor som säljs till hund så slog jag på stort och köpte denna för 200pix (den e trekantig och har rött sken). Lampan är stark ser väldigt hållbar ut och har ett ordentligt klips så man kan sätta fast den på selen, halsbandet eller kopplet. Ruffwear heter märket. Köps på Huveröds/Arken.

Helt underbar :).

Annars han jag köpt en reflexväst från claes ohlsson (ett tips där med, kostar 29kronor istället för 120 ifall man ändå ska köpa från ett billighetsmärke). Ska köpa en från hurtta som täcker mindre av kroppen senare.

Också ett reflexhalsband som är ren reflex (fungerar inte till koppel)

Här har vi varit säkerhetsmedvetna på sistone :D!

Massa levergodis har införskaffats på senaste efter att vi märkt att herrn tycker om dessa nuförtiden.

Senast ändrad:

Letar med ljus och lykta efter bra täcke till min frusna ridgebacktik men hittar inte riktigt det jag söker.

Var inne i en djuraffär för några dagar sedan och hittade då ett regn/vindtätt täcke med avtagbart fleece. Verkar perfekt då jag inte vill ta på henne för varmt om det bara regnar/blåser. Fanns dock inte i stora storlekar och jag hade inte hunden med för att prova så det blev inget täcke då.

Det täcke jag tittade på var från "new danish designe" eller nåt liknande, någon som känner igen märket och har provat? eller har tips på liknande täcken?

Jag har två täcken från danish design. Dom är jättebra tycker jag :). Har ett vintertäcke med fast foder och ett med avtagbart. Djurmagasinet hade kampanj på dom med avtagbart för ett par veckor sen så det blev jättebilligt. Dom finns på fyrbents hemsida upp till storlek 75.
31756617.jpg

Jag vet faktiskt inte riktigt. Beror helt på tillverkare men någonstanns runt 55cm skulle jag tro. Vill helst prova innan jag köper;)

Hur länge har du haft dom? Verkar det vara bra kvalité?
Ska genast kolla in hemsidan! Tack!

Jag har inte haft dom så länge, men dom verkar väldigt bra. Hade dom i början när snön kom och mina hundar var hyffsat nerklippta.

Kl

Någon som har känt på lammullsfällen som bland annat foderbilen har? Funderar på en sån att lägga över bean-bagen. Hur tvättar man sånt?

Tips på bäddar till ganska stora hundar? Gärna i brunt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
788
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka